Spring naar bijdragen

water


Recommended Posts

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

hier heb ik wat foto's....

- Eerst de ruiterwissers los maken!

- dan alle schroeven los maken

- zorg wel dat als je de plastic kap van de A/C weg haalt al het vuil er om heen weg is.

- Maak gelijk de hele bak schoon!

- zorg dat het platte brede bakje in het midden van de Cowl schoon is. ff een grote schroevendraaier er door heen halen.

- haal de schuime pakking weg van de kap, vervang dit door een vloeibare.

- zorg dat alles schoon is voordat je er pakking op doet.

- zorg dat de ondergrond schoon is waar de pakking moet hechten.

post-1382-0-09780700-1289999485_thumb.jp

post-1382-0-28005600-1289999496_thumb.jp

post-1382-0-73887100-1289999514_thumb.jp

post-1382-0-25010500-1289999521_thumb.jp

post-1382-0-68329100-1289999557_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga zaterdag aan de gang, en zal hier rapport uitbrengen....

maareh....wel goed zitten kijken, dat dekseltje is aan de onderkant open....

dus zou het water via de bovenkant precies naar binnen moeten lopen...

ik heb vandaag speciale kit (voor buiten/hoge en lage themp) gekocht.....dus gaat vast lukken zaterdag.

Jeepgroet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit weekend er ook mee aan de slag. Ik moet nog ff bedenken welke kit ik ga gebruiken. Misschien wel lijmen met sikaflex.

Ik heb firefox en IE. Maar ik heb altijd problemen met internet. Het zal wel iets met de beveiliging (AVG of Windows) te maken hebben. Ik kan ook niet goed zoeken op speurders en sommige andere sites. Veel thumbnails op het forum kan ik ook niet openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit weekend er ook mee aan de slag. Ik moet nog ff bedenken welke kit ik ga gebruiken. Misschien wel lijmen met sikaflex.

Ik heb firefox en IE. Maar ik heb altijd problemen met internet. Het zal wel iets met de beveiliging (AVG of Windows) te maken hebben. Ik kan ook niet goed zoeken op speurders en sommige andere sites. Veel thumbnails op het forum kan ik ook niet openen.

Leuk, ik ga zaterdagochtend al beginnen. Ze geven droog weer op dus dat komt goed uit.

Zal je op de hoogte houden.

Hmm ok. Ik heb een macbook....erg fijn spul. Noooooooit problemen mee :rolleyes:

Jeepgroet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm.... bij mij ziet het er iets anders uit, geloof niet dat er bij mij die deksel boveop zit met die schuimrand............of ik mis die, alleen geen zin om nu te chekken; het is -20 c ,en er ligt 10 cm sneeuw...........zolang het niet giet en ik dan niet hard rij blijft het droog, dus het voorjaar maar weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekkage.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Zo ziet het er bij mij uit. Ook geen kapje. Waar gaat dat gat onderin naartoe?

Dat kapje zit er niet bij elk bouwjaar op! ff verder gezocht

wat jij daar heb zitten is een extra verhoging zodat het water er niet in loopt.

als goed is kun jij dat er ook af halen, die ophoging en daar kit tussen smeren.

anders als het niet los kan, gewoon aan de buitenkant kit smeren zodat het echt er over heen moet lopen voordat daar in valt.

Dat gleufje waar jij vraagt waar dat heen gaat, is de afvoer van al het water wat daar in komt, dus als die vol zit met rommel loopt het water niet tot heel langzaam weg!

Kijk of die schoon is! hoe sneller het water weg kan.

(Dat afvoer gleufje komt gewoon bij het motor compartiment) Wordt gezegd iig! heb zelf nog geen uitgang van gevonden.

Die losse naad maakt niet uit, die staat in verbinding met de holle ruimte er achter. waar ook vuil achter zit, zie ik.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:DZo zit het er bij mij ook uit, zonder kap ..en ik heb het al afgekit, maar nog steeds komt er wat water binnen; zoals ik al zei, alleen als ik op de snelweg rijd met regen...lijkt ook wel van hoger te komen, bijna ter hoogte van de speakers /raam...gen idee nog.....mischie de gehele Jeep afkitten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto drie : bakje ondersteboven en afgekit. er zat hier ook een schuimafdichting die ik verwijderd heb.

voor ik aan de klus begon en de bovenplaat nog op de TJ zat heb ik de bekleding bijrijderskant verwijderd.

met een gieter 2 x wat water over de bovenplaat heen en binnen bij de bijrijderskant ter hoogte bij de voeten (zeg maar) zag ik een straal water de auto binnen komen.

ik hoop met deze klus toch wel de lekkage grotendeels opgelost te hebben. Deze week test ik het nog wel even. Ik zet mijn bevindingen hier in het topic.

ook de afwatering in het midden getest, flinke berg water uit de gieter erin maar het liep direct naar beneden.

kwam midden (recht onder de afwateringsleuf) onder de auto terecht op straat. ook gat bekeken met zaklamp, zag er schoon uit,

maar je kunt niet erg diep kijken.

post-2607-0-33941900-1290292300_thumb.jp

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

TJ is nog steeds droog :rolleyes:

Mooi verhaal.

Ik ga dit ook maar doen. Ik stapte net in de Jeep nadat deze een week stil had gestaan en het de afgelopen dagen lekker heeft geregend.

Toen de ventilator ging draaien hoorde ik het geluid van klotsend water. :D

Direct liep het water het voetencompartiment van de bijrijderskant in vanonder het dahsboard.

Gelukkig heb ik van die rubber mudmatten die alles opvingen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Mooi verhaal.

Ik ga dit ook maar doen. Ik stapte net in de Jeep nadat deze een week stil had gestaan en het de afgelopen dagen lekker heeft geregend.

Toen de ventilator ging draaien hoorde ik het geluid van klotsend water. :D

Direct liep het water het voetencompartiment van de bijrijderskant in vanonder het dahsboard.

Gelukkig heb ik van die rubber mudmatten die alles opvingen,

Vandaag dit klusje geklaard.

Had geen kapje er overheen.

Bij de opstaande rand de oude kit verwijderd, goed schoongemaakt en een nieuwe kitrand gespoten met Rubson Flextec (Wordt verkocht bij GAMMA)

Verder zat mijn afwatering helemaal dicht met allerlei blaadjes, stukjes tak en zand/aarde..

Water bleef echt erin staan. Deze losgehaald (1 moerje aan schutbord) en gereinigd.

Nu maar wachten tot er een flinke bui valt.

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...