Spring naar bijdragen

Wel of niet een Jeep Wrangler kopen


yvos
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeep fans,

Ik ben momenteel aan het twijfelen over de aanschaf van een Jeep. Ik kan er namelijk één aanschaffen uit bouwjaar 1993 gerestaureerd in 2007 en geimporteerd naar Nederland in 2009 (uit canada).

Het is een 2.5 liter met 189.000 km op de teller (geen miles) hard-top en soft-top beide inbegrepen en zo op het eerste gezicht in goede staat (op de foto).

De reden dat ik twijfel zijn eigenlijk alleen de kosten van het onderhoud. De auto is voor mijn vriendin en zal ongeveer 5000 KM per jaar rijden. Verder moeten er twee kinderen op de achterbank in een kinderstoeltje.

O ja zelf ben ik zeker geen automonteur (kan wel een beetje aan boutjes draaien maar verder eigenlijk niet)

Ze rijdt nu trouwens in een Suzuki Alto dus dat is het referentie kader. Laatste grote beurt incl vervangen van de distributie riem en twee nieuwe banden 500 euro.

Tips zijn welkom. Anders wordt het emotie maar dat is niet altijd verstandig bij het kopen van een auto:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

Op het JEEPforum vragen of een Jeep kopen verstandig is...tja:lol:

Kan prima, zeker bij die km die ze gaat rijden.

Als je geen verstand van dit soort auto's hebt, neem dan iemand mee die het wel heeft. Blijft altijd lastig met een oude Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emotie kan je je kop en je bankrekening kosten als je met Jeeps gaat spelen. Neem dus iemand mee die wel kan sleutelen en weet wat de onderdelenprijzen zijn. Samen kun je de boel dan wat objectiever bekijken. Bekijk ook bij voorkeur meer dan een auto, want dan kun je vergelijken. Dat scheelt altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel meteen even waar je woont zodat er misschien mee wil/kan met je emotie-aankoop.:lol:

Denk er wel aan dat die Alto 3 a 4x verder komt met dezelfde hoeveelheid benzine.:wacko:

Locatie in mijn profiel maar even geupdate; Den Haag. Tja die benzine eigenlijk zouden ze die gewoon een stuk goedkoper moeten maken ;-) Wat zou het verbruik zijn bij puur gebruik in de stad korte stukjes (1 op 7?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbruik van een 2.5 zou ik je niet kunnen vertellen. Maar hij zou ongeveer even veel verbruiken als de 4.0. Mijn 4.0 zit op 1 op 5 gemiddeld.:lol:

PS. In Rotterdam zit Jeeped waar je evt. terecht kan voor je onderhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in Den Haag zit, dan zou het inderdaad de handigste stap zijn om Jeeped even te vragen. Wie weet heeft hij tijd. ;-) En hij heeft ook een Wrangler 2,5 met handbak. Volgens mij mengt hij wel wat, maar haalt die van hem tussen de 1:7 en 1:9. (Maar met een enthousiaste rechtervoet krijg je dat vast ook wel rond de 1:5.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar twijfel je over

als je het echt gaaf vind dan is er geen twijfel.

twijfel je vanwegen de kosten dan heb je groot gelijk en dan kan je beter naar een suzuki gaan kijken.

maar de meeste jeep rijders letten niet zo op de kosten het is een gevoel een hobby en dat mag best wat kosten.

en eerlijk gezegd ben ik blij dat een jeep geen zuinig auto is,

houdt het exclusief en de meeste eigenaren zijn daar door liefhebber.

als ik zou moeten zeggen voor het geld van een wrangler zijn er comfortabeler

en goedkopere auto's maar ik weet bijna zeker dat er niet veel hier op het forum zijn die hun jeep er voor zouden ruilen ik niet in elk geval.

wij hebben als gezins auto een daihatsu van mijn vrouw en ik heb puur voor mij de wrangler.

als hoofd gezins auto voldoet hij niet maar als papa's speeltje kan er weinig tegen op.

dus mijn advies een jeep koop je met je hart en nietmet je hoofd.

:bye1:succes met jouw dillema

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...