jeep power Geplaatst May 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2010 weet iemand of de kruisjes van alle dana 44 assen het zelfde zijn en weet er iemand of de buitenst steekas die in de wielnaaf gaat of die dezelfde dikte zijn als van een dana 60 wil namelijk dana 60 high steering knuckels eropzetten maar moet weeten of je die twee steekassen kunt combineren jeeppower Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2010 weet iemand of de kruisjes van alle dana 44 assen het zelfde zijnen weet er iemand of de buitenst steekas die in de wielnaaf gaat of die dezelfde dikte zijn als van een dana 60 wil namelijk dana 60 high steering knuckels eropzetten maar moet weeten of je die twee steekassen kunt combineren jeeppower Lang leve het internet en het zoeken. Tis heel makkelijk. De rest mag jij uitzoeken aan de hand van de onderstaande links. http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/60_front/ http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=714198 Dana 50 had a 8.5" ring gear. I thought that the only difference between a 44 and a 50 was the housing strength. (And the fact that it is reverse cut, with Ford not using 44 fronts anymore, Dana is no longer producing the reverse cut version) The 50 does use the same shafts (1.31" 30 spline) and u-joints (Spicer 297x) as the 44. This would be the weak point of these two axles. You are never going to hurt one of these axles in the differential, especially in reverse cut form, before the shaft ears let go where they wrap the u-joints. Upgraded chome-moly shafts and the new CTM super joints (a direct replacement for the 297x, albiet an expensive one) will cure your weakness at the shaft, but then your weak point may become something within the diff. This is not necesarrily a good thing. The Dana 60 is massive compared to the affore-mentioned. 9.75" ring gear, 1.5" 35 spline shafts, and Spicer 1310 series u-joints. In reverse cut form in the front of a Ford, with stock or thereabouts sized tires, you will have a VERY hard time breaking one of these. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2010 waarom niet gewoon D44 High steer arms? Dedenbear maakt hele mooie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 waarom niet gewoon D44 High steer arms? Dedenbear maakt hele mooie ik heb even op de site gekeken maar weet jij misschien ook welke je moet hebben voor een dana 44 van een grandwagoneer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 http://www.reidracing.biz/DANA44.php ik had ze hier vandaan. had zelf het model zonder arm. je hebt dan nog wel high steer arms en een stud kit nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.