Spring naar bijdragen

Cherokee als bestelauto


Type2
 Share

Recommended Posts

Ik heb al het eea nagelezen op het forum, maar wil graag duidelijkheid hebben omtrent iets wat mij erg bezig houdt de laatste dagen:

Kan ik een Cherokee (Jamboree uit 1993) zonder een verhoogd dak, maar wel met tussenschot, tweezitter en andere eisen, als bestelauto aangemerkt krijgen ?

Ik heb het vermoeden dat een aantal cm's mij gaan nekken, maar mensen die ervaring hebben met de aanmerking tot bestelauto, graag leer ik van jullie kennis !

Misschien de laadvloer heel erg dun houden ?? Grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover de mogelijkheden die een XJ wettelijk en mechanisch bied, zoals een tussenschot, het verwijderen van zitruimte, kennelijk bedoeld voor passagiers, op een zulke wijze dat terugplaatsen niet meer mogelijk is, de vlakke en vaste laadvloer (zijdeuren achter onbruikbaar) en de minimale opening van de achterklep, kom je niet aan het aantal verplichte dm2. daarnaast verhoog je het gewicht wat op je kenteken staat.

mocht je een kzp-er zijn, moet je ook nog de km/voertuig-registratie "bewijsbaar en aantoonbaar" voeren.

kom je boven de 500 privé km per jaar, mag je 23% van de CAT waarde bij je inkomsten optellen.

gebruik je het voertuig toch privé, zonder dat je dit vooraf registreert, p leeg je juridisch een economisch delict.

De vraag komt dan als de ombouw kosten, van geel naar grijs en het rendement, wat het op zou moeten leveren

MRB particulier € 780,00

MBR bedrijf € 328,00

MBR best. part € 476,00

Voor die max 37 euro per maand zou ik mij niet eens druk maken en het gewoon op geel laten staan.

En mocht je hem dan toch nog voor je bedrijf willen gebruiken, schrijf je gewoon de (bewijsbare) gereden kilometers welke je de auto voor het bedrijf hebt gebruikt, van je bruto winst af. Reken maar eens uit als je slechts 200 km zakelijk rijd op maand basis, wat het je oplevert, en wat het je kost om op grijs te rijden :yes:

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bijtelling is, voor zover ik weet, 25% van de oorspronkelijke cataloguswaarde.

Grijs kenteken zonder verhoogd dak ga je niet redden. De hoogte van laadvloer tot dak moet 1 meter zijn.

Als je redelijk zakelijke kilometers rijdt met een privé-auto, kun je 75% van de BTW als voorheffing in mindering brengen, als je ondernemer bent tenminste en BTW-plichtig bent. Daarnaast mag je dan € 0,19 per kilometer in aftrek brengen, dat is dus incl. parkeren, tol- en veergelden, verzekering, mrb en afschrijvingen.

Heb je een XJ die voldoet aan de eisen voor een grijs kenteken, dan kun je alle kosten enzovoorts ten laste van de onderneming brengen. De bijtelling per jaar is dan 25% van de oorspronkelijke cataloguswaarde incl. BTW en voor latere jaren (vanaf 2004 dacht ik) BPM en kan nooit hoger zijn dan het totaal gemaakte autokosten.

Ergens op kantoor moet ik nog een PDF-je hebben met de mogelijkheden. Zal hem morgen even opzoeken en laat dan wel weten of ik hem nog heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...