Spring naar bijdragen

olie aan aandrijfas/koppeling


Recommended Posts

Hallo Jeepfans,

Onder mijn net aangeschafte wj 1999 zijn enkele druppls olie zichtbaar, aan de aandrijfas, op koppelstukken. Mooie heldere olie, niet veel maar wat is normaal? Ik heb een 1/2 jaar garantie, is dit iets om de dealer naar te laten kijken?

Daarnaast een tweede dingetje (heb nog veel te leren): onder de kap maakt de ronde bus die achteraan (dicht bij stuur dus) links is gemonteerd een tik-tik-tik geluidje. Niet direct maar na enige tijd lopen. Wat is dit voor een ding en kan dat geluidje kwaad?

Ben benieuwd naar jullie tips.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het is lichtbruine olie (motorolie) dus ws geen versnellingsbakolie...

Toch even terug?

Je zegt zelf dat je een half jaar garantie hebt op je auto, dus ik zou lekker terug gaan en de garage uit laten zoeken. Doe je het zelf dan heb je kans dat de garantie verloopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weer een jeeper, welkom, wat de olie betreft waar komt dat uit diff, tussenbak, versnellingsbak? ik zou hier ook mee terug gaan want keringen vervangen van de diff is niet zo eenvoudig.

Dat getik waar je het over had is niet zo'n ramp dat heeft iets te maken met retour van uitlaatgas? en dan gaat er wat kloppen is verder geen probleem, gewoon wat meer gas geven dan hoor je dat geklop niet meer.:D

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...