Spring naar bijdragen

Snorkel


GJ_
 Share

Recommended Posts

Ik ben aan het kijken of ik zelf een snorkel in elkaar kan freubelen. Een filter kompleet in cycloon (zoals op tractor) is nieuw te koop voor ongeveer 70 euro. PVC pijp kost ook bijna niks, is in allerlij diameters te koop, er zijn bochten voor en is goed te verlijmen en eenvoudig van een attractief kleurtje te voorzien (zwart).

Ik heb echter ook geen zin om voor de tweede keer het wiel uit te vinden dus als iemand ervaring, foto's enz heeft......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GJ_@Mar 14 2005, 16:36

Ik ben aan het kijken of ik zelf een snorkel in elkaar kan freubelen. Een filter kompleet in cycloon (zoals op tractor) is nieuw te koop voor ongeveer 70 euro. PVC pijp kost ook bijna niks, is in allerlij diameters te koop, er zijn bochten voor en is goed te verlijmen en eenvoudig van een attractief kleurtje te voorzien (zwart).

Ik heb echter ook geen zin om voor de tweede keer het wiel uit te vinden dus als iemand ervaring, foto's enz heeft......

<div align="right">

ik denk dat je het precies zo wilt doen als iedereen dat zelf doet.... smile.gif

daarover dus geen tips...

wel wil ik ff kwijt dat een snorkel niet de mogelijkheid biedt om direct maar grote doorwadingen te maken.

denk naast je luchtfilter bv. ook ff aan je ontsteking,de beluchting van je assen,je fan,etc.

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Utah:

Vooral die eerste link is erg leuk. Beide links geven wel een verschillende benadering van het probleem weer: filter waterdicht onder de kap of aan de bovenkant van de snorkel. Ik denk dat ik voor het tweede ga.

Nog even @darkwolf:

Vriendelijk bedankt voor je opmerking. Ik had natuurlijk niet aan de assen gedacht. Dit ga ik zeker nader bestuderen. De ontsteking hoefde ik niet aan te denken: die laat het altijd afweten als ik het te bont maak. Hiervoor moeten spatlappen aan de binnenzijde van de wielkasten komen en eventueel deflektorplaten onder de kap.

----edit----

hmm, assen en bak ontluchting zitten inderdaad geregeld onder water. Worden nu slangen opgezet naar centraal hogergelegen punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

super!!!

die spatlappen ga ik inderdaad zelf ook maken,houdt ook je motorruimte schoner.

wat de assen betreft....gewoon de slangen verlengen en aansluiten op je luchtfilter!

wat betreft de ontsteking kun je geloof ik ook niet heel veel meer doen dan inspuiten met een speciale spray..

mischien heeft er nog iemand tips op dat gebiedt??

wat betreft de fan....haal de originele fan van de waterpomp af en bouw een electrische fan die je van binnenaf kunt uitschakelen....zo heb je geen kromme bladen meer en spat het water niet meer door je hele motorruimte..

bovendien scheelt het je ietwat motorvermogen/verbruik m aar dat lijkt me niet merkbaar..

niet vergeten dat de fan natuurlijk via een thermoschakelaar moet lopen die je in je radiator moet plaatsen...een goede schakelaar zou er een zijn van zo'n 85 graden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@darkwolf

Kromme bladen heb ik nog niet gehad. Kan me voorstellen dat als ze vol door het water gaan dat ze met zoveel kracht door het water "peddelen" dat ze evt. door de radiator naar buiten komen.

Een elektrische fan is op zich een goed idee maar een snaar kan beter tegen water. Een elektrische fan zou m.i. niet via een thermoschakelaar bediend hoeven worden: nu draait ie ook continue. Laat de gewone thermostaat het werk maar doen. Ik ben echt een electronicafreak maar NIET in m'n Jeep!!!

Wat betreft spray op bedrading: ik zou dit altijd afraden. Bedrading moet zo schoon mogelijk zijn!!! Enkele relais die bij mij nu nog open en bloot zitten ga ik wel in industriele lasdoosjes plaatsen: kost niks en is erg waterdicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb inderdaad zelf ook nog geen kromme bladen ofzo gehad maar als je hem uit kan zetten scheelt dat wel een hoop gespetter...

wat electronica betreft....less is more...daarom toch een cj-5??

maar dit is echt een grote verbetering voor je koeling..

wat de schakelaar betreft...dit ben ik niet met je eens...als je de fans namelijk niet nodig hebt draaien ze niet en heb je dus geen overbodige slijtage (ze draaien overigens wel ietwat mee met rijwind),zie het als hetzelfde principe als vrijloopnaven..

heb zelf nog nooit spray gebruikt maar ik hoor er erg goede berichten over...

utah,jij gebruikt dat spul toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by darkwolf@Mar 16 2005, 19:14

wat electronica betreft....less is more...daarom toch een cj-5??

Nee less is not more, maar in mijn Jeep wel!

Blij dat ik een CJ5 heb, maar was niet echt een keuze: m'n maatje belde dattie een goeie Jeep over had, leuk voor m'n vriendin. Echter na 2 dagen de Jeep zelf geconfiskeerd en een Chevroletje voor m'n vriendin gekocht.

Jeep is nu MIJN speelgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...