stessensmaria Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 Bericht Na het vervangen van de startmotor, de dag nadien was de batterij volledig leeg. De alternator is volledig nagekeken en de koolborstels zijn vervangen. Ook de toerenteller doet het niet meer. Uitgelezen met een WURTH - diagnosetoestel maar dat lukte niet. Op de kilometerteller komt voor de zelfdiagnose code 12 staan.Wie heeft dit probleem ook al gehad en hoe kunnen wij het verhelpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2010 Die code 12 hebben we allemaal. Als de startonderbreker is ingeschakeld is de verbinding tussen accu en computer verbroken, en dat is precies wat code 12 betekent. Het lijkt er eerder op dat de alternator niet goed is aangesloten, loop alle kabels eens na en controleer vooral de massa-aansluiting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stessensmaria Geplaatst April 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 We hebben ondertussen alle kabels gecontroleerd en die lijken allemaal in orde te zijn. De alternator is getest in de wagen, stekker achter in de alternator verwijderd, spanning op kabel oranje-groen is 12 V. We hebben de alternator in de wagen getest, rechtstreekse spanning op D-plus, op D - rechtstreeks massa gezet, spanning van alternator blijft oplopen bij draaiende motor (B +). Waar loopt kabel D- ( groen - geel ) naartoe? Heeft iemand een electrisch schema van het laadsysteem van deze wagen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.