Spring naar bijdragen

Aankoop Jeep Grand Cherokee Overland 2003


Recommended Posts

Hallo,

ik wil graag een Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 aanschaffen.

Ik heb er 1 op het oog, een Overland uitvoering uit 2003 met 120.000km op de teller. Altijd bij 1 dealer (Eagle Heemstede) onderhouden tot juli 2009, daarna in de handel gekomen.

Ik heb er in gereden en niets raars kunnen ontdekken, alleen de cruise controle deed het niet en hij trok ietsjes naar rechts tijdens het rijden.

Waar moet ik verder op letten tijdens de aanschaf? Ik heb zelf wel enige kennis van auto's en kan onderhoud zelf doen.`

Alvast bedankt voor de tips.

Groet,

Daan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst,

Welkom! het belangrijkste is waars. dat je onderhoudsboekje gewoon goed ingevuld is. Achterstallig onderhoud is voor geen enkele auto goed maar bij een Jeep is het al helemaal slecht. En voor de rest: bij scherpe bochten geen rare geluiden/bonkerig rijgedrag? en verder even de Low gearing inschakelen (liefst op gras of ander terrein dus niet op asfalt) en even paar bochten maken/stukje rijden. En dat is het toch ongeveer wel... veel plezier met testrijden verder!

Thomas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de info.

De Jeep is nieuw geleverd door Eagle Autos Heemstede en het onderhoud is altijd daar gedaan. Lijkt er op dat het een eerste eigenaar (lease) auto is. In februari dit jaar nog een nieuwe orginele Mopar accu geplaatst door de dealer. Ik heb al contact met Eagle gehad en hebben mij goede info over de auto gegeven.

Ik denk dat de low gear nog nooit is gebruikt, kan dat kwaad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is er niets mis met de remmen, ze remmen prima.

Enige wat je veel hoort is dat de schijfen krom trekken omdat ze redelijk makelijk te warm worden. Een van de redenen waardoor dit ontstaat is rem vasthouden voor file/stoplicht.

Kortom ga je met verstand om met de remmen, dan is er niets aan de hand met de remmen van een Grand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je gewoon normaal doet en niet constant op je rem blijft staan terwijl je naar beneden rijdt in bijv. Duitsland of dergelijke dan is er niks aan de hand. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.. en mocht je het toch eng vinden dan vervang je je standaard remmen door high performance geperforeerde schijven. Deze zijn iets duurder dan standaard :no: en over de low-gear: zoals ik al zei gewoon even proberen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...