charlie Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Ik wil mijn achterste aandrijfas vervangen, dit omdat deze compleet vast zit op het schuifstuk. Nu kan ik kiezen voor een achterste aandrijfas met CV koppeling aan 1 kant, of voor een normale aandrijfas met aan beide kanten gewoon een kruisje. Op dit moment heb ik een gewone aandrijfas achter, van hoe het nu zit ook enkele plaatjes bijgevoegd. Wat zou het betekenen warneer ik een CV zou plaatsen (as verder kantelen, andere yoke?, en is dit in mijn geval beter? Graag jullie advies. huidige hoek bij tussenbak: huidige hoek bij acheras: Complete aandrijfas aangesloten: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 ADVIES, geen drukte als de wagen nu trillings vrij is, een gewone as eronder, bij trilling kun je denken aan 1 met een cv, let wel op dat de aandrijfas in lijn staat met de hartlijn van de pion as, anders krijg je weer trillingen:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Ik weet niet of dat bovenste fotootje zo vertekend maar die hoek lijkt behoorlijk groot en er van uitgaande dat dat gefotografeerd is met de wielen op de grond zou ik toch eens voor de zekerheid kijken of de cardankoppeling niet knelt (bind ) als de as vrijhangt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Ik weet niet of dat bovenste fotootje zo vertekend maar die hoek lijkt behoorlijk groot en er van uitgaande dat dat gefotografeerd is met de wielen op de grond zou ik toch eens voor de zekerheid kijken of de cardankoppeling niet knelt (bind ) als de as vrijhangt. Dit is al getest, geen problemen met bindingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 ADVIES, geen drukte als de wagen nu trillings vrij is, een gewone as eronder, bij trilling kun je denken aan 1 met een cv, let wel op dat de aandrijfas in lijn staat met de hartlijn van de pion as, anders krijg je weer trillingen:wacko: De wagen was altijd spelingsvrij, alleen de laatste keer dat ik ermee gereden heb merkte ik vanaf ca 70 km een trilling welke de hele body liet schudden. Je merkt de trilling niet in het stuur, maar in de rest van de auto zeg maar. Deze trilling kan natuurlijk door de aandrijfing veroorzaakt worden, maar ook de banden verdenk ik toch wel, dit omdat deze ook net aangepast zijn naar groffer profiel en grotere maat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Onder mijn rode cj7 had ik ook de Maxxis creepy zitten in de maat 37 inch. Deze banden zorgden bij mij voor een trilling. Dat heb ik verholpen door balanceerpoeder te gebruiken. Het balanceren m.b.v. lood was simpelweg onbegonnen werk en zou je tijdens het terreinrijden makkelijk kunnen verliezen. Een CV aandrijfas is bij extreme aandrijfhoeken zeker een aanrader! Als jij voorheen er geen last van had moet je dat nu ook niet hebben want je hoek verandert niet als je naar grotere banden overstapt. Dan zou ik het trillen gaan zoeken in je banden. Ik ben wel van mening dat en ik kan niet goed zien of de foto vertekend is dat je hoek tussen yoke tussenbak en aandrijfas redelijk uit lijn ligt. Dat kan ook voor trillingen gaan zorgen boven een bepaalde snelheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 he charlie. heb je vaker bij een crawler band. de ene heeft 200 gram lood nodig de andere 750, heb dit al enkele malen gehad. tevens ook met bal zand geprobeerd maar dit werkt ook niet. omdar dit telkens bij een hevige triling of schok of stilstaan weer naar onder valt. kijk eens wat de banden doen op een balaseerapparaat. wil wel eens helpen om ze een kwartslag te draaien op de velg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 he charlie.heb je vaker bij een crawler band. de ene heeft 200 gram lood nodig de andere 750, heb dit al enkele malen gehad. tevens ook met bal zand geprobeerd maar dit werkt ook niet. omdar dit telkens bij een hevige triling of schok of stilstaan weer naar onder valt. kijk eens wat de banden doen op een balaseerapparaat. wil wel eens helpen om ze een kwartslag te draaien op de velg. Balanceerpoeder gebruik je in samenwerking met het balanceren van je wiel. Eerst dus wiel balanceren en dan berekenen je hoeveel balanceerpoeder er nog nodig is. Ik ken mensen die lukraak een berg balanceerpeoder toevoegen in de hoop dat de onbelans verdwijnt. Ik heb veel modderbanden voorbij zien komen en veel van deze banden hadden een onbelas. De 1 wat meer als de ander. Ook speelt de velg en een rol hierbij. Denk hierbij aan zand of modderresten die blijven hangen in je velg of in en rondom je schijf en remklauw. Ook komt het voor dat de velgen in het terrein wat te verduren krijgen en hierdoor ontstaat er na verloop van tijd ook een onbelans die trillingen kan veroorzaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.