Spring naar bijdragen

niet meer starten na deurpaneel los


Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Nadat ik het deurpaneel van mijn WJ2000 gisteren (rechts) los heb gehad, inclusief de steckers die de deurpaneel verbinden met spiegel en grote witte stecker van het slot, wil de auto niet meer starten en gaat het alarm alleen nog maar kortstondig af.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik de auto weer kan laten starten?

Erg lastig zo 's morgens om 6:30 uur als je graag naar je werk wilt ...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haal ze beiden even los.

En hou ze even tegen elkaar, even de computer een reset geven.

Weet niet of dit gaat helpen, maar probeer het toch maar even.

Heb je iets kapot/los getrokken in de deur ?

edit

Heb je gisteren de jeep nog wel kunnen starten of heb je hem zo laten staan?

Niet starten, heb je wel stroom , daaid de startmotor wel ?

Alarm, hoor je alleen de piep, of gaat het alarm echt af ?

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de plus en min tegen elkaar aangehouden maar dat helpt niet.

Ik heb de auto gisteren na het weer monteren van het paneel de auto niet meer gstart. De startmotor draait niet. De auto heeft verder gewoon stroom en alle lampjes branden. Het alarm gaat +/- drie seconden af en stopt dan weer.

Aan de binnenkant van het paneel zitten maar twee steckers: naar de spiegel en van het slot(grote witte).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij reageert eigenlijk zoals normaal,dan start de auto niet als ik te lang wacht tussen de auto opendoen met de afstandbediening en de sleutel in het contactslot, Als ik dan nogmaals de afstandbediening op 1 indruk gaat de stoel weer naar voren en kan de auto starten. Ik denk dus dat het iets is met de startonderbreker of het alarm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit meer in de deuren dan je denkt. Lees maar eens het onderstaande. Waarschijnlijk herkent hij je sleutel niet meer en schakelt hij over naar alarmmodus. Hieronder staat uitgelegd hoe alles werkt in de WJ. Haal eens het paneel er opnieuw af en kijk eens of je per toeval geen draadje afgebroken hebt, of een vals contact hebt gegenereerd....

DOOR MODULE

DESCRIPTION

A Driver Door Module (DDM) and a Passenger

Door Module (PDM) are used on this model to control

and integrate many of the electronic features and

functions of the vehicle. The door modules are

mounted to the inside surface of the trim panel on

each front door. The only visible parts of the door

modules are the switches and the bezel that are

located on the outside of each front door trim panel.

Each door module houses both the front power lock

and power window switches. The DDM also houses

individual switches for each passenger door power

window, a power window lockout switch and the

power mirror switch. The remainder of both door

modules is concealed behind the front door trim panels.

The DDM and PDM each contain a central processing

unit and interface with each other, as well as

with other electronic modules in the vehicle over the

Programmable Communications Interface (PCI) data

bus network. The PCI data bus network allows the

sharing of sensor information. This helps to reduce

wire harness complexity, reduce internal controller

hardware, and reduce component sensor current

loads. At the same time, this system provides

increased reliability, enhanced diagnostics, and

allows the addition of many new feature capabilities.

The circuitry of the door modules controls the following

hard wired outputs:

Door and liftgate power lock motors

Front and rear door power window motors

Front door courtesy lamps

Power mirror control and heating

Rear door power window switch control and illumination.

The door modules also receive the following hard

wired inputs:

Front door ajar switch

Front door power window switches

Memory switch (with the Memory System option

only)

Power lock switches

Power mirror position potentiometers (with the

Memory System option only)

Power mirror switches

Power window lockout switch.

In addition, the DDM contains the program logic

for the optional Memory System, while the PDM contains

the program logic and the receiver for the standard

Remote Keyless Entry (RKE) System. Refer to

Memory System in the Memory System section of

Group 8R - Power Seat Systems for more information

on the features of the Memory System. Refer to

Remote Keyless Entry System in the Remote Keyless

Entry System section of this group for more

information on the features of the RKE system.

For diagnosis of the DDM, PDM, or the PCI data

bus network, a DRB scan tool and the proper Diagnostic

Procedures manual are recommended. The

DDM and the PDM cannot be adjusted or repaired

and, if damaged or faulty, they must be replaced.

OPERATION

The functions and features provided by the door

modules are possible because of their hard wired

inputs and outputs, as well as the resources they

share with each other and with the other electronic

modules in the vehicle through their communication

over the PCI data bus network. The door modules

use their internal programming and all of these

inputs to decide which functions they should perform

and both the standard and optional features they

should provide. Refer to ELECTRONIC VEHICLE

INFORMATION CENTER PROGRAMMING in

the Service Procedures section of Group 8V - Overhead

Console Systems for more information on the

customer programmable feature options.

POWER LOCK MOTOR

DESCRIPTION

Power operated front door, rear door and liftgate

locking mechanisms are standard equipment on this

model. The lock mechanisms are actuated by a

reversible electric motor mounted within each door

and the liftgate. The power lock motors for the doors

are integral to the door latch units. The liftgate

power lock motor is a separate unit secured to the

latch brainplate near the center of the liftgate and

operates the liftgate latch lock mechanism through a

connecting linkage rod.

The power lock motors for the four doors cannot be

adjusted or repaired and, if faulty or damaged, the

entire door latch unit must be replaced. The liftgate

power lock motor cannot be adjusted or repaired and,

if faulty or damaged, the entire liftgate latch brainplate

unit must be replaced.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er inderdaad op dat hij de sleutel niet meer herkent.

Weet iemand hoe ik deze weer aan kan melden?

het lijkt erop dat steeds minder het doet,terwijl in beginsel alleen de twee steckers in het deurpaneel los zijn geweest.

iemand nog suggesties?

Bij een andere auto van mij werd de sleutel ook niet meer herkend en dit werd opgelost door de sleutel in het kontact te steken en enige seconden het knopje ingedrukt te houden (weet niet of dit met kontact aan of uit was ) de auto gaf een signaal en herkende sleutel daarna weer.

Let wel dit was bij een ander merk auto dus weet niet of het op de Jeep werkt,maar niet geschoten is altijd mis ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen 't beest gestart gekregen.

Blijkbaar moet je nadat de batterij afgekoppeld is eens de deuren sluiten en openen voordat je kan starten.

De batterij is leeggelopen toen ik naar de radio aan't luisteren was, terwijl ik de vloeistogffen aan't vervangen was, namelijk de motorolie, olie vooras, filter + olie automaat + aanspannen van de rembanden.

En aangezien ik na 't opladen niet boven de 10,6 volt geraak, is het een nieuwe batterij geworden.

Groeten,

Geert

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=18602

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoiets las ik ook in de gebruikershandleiding maar op de sleutel zelf zit geen lampje,alleen op de afstandbediening zitten twee knopjes, op slot en open.

nu is mijn GC van dec.99 model 2000, misschien zit het daarin? Blijft de vraag hoe dit te herstellen. Heb de accupolen al losgehad,polen tegen elkaar gehouden om de computer te resetten, maar niets helpt. Ook het kleine "sleuteltje"van de startonderbreker heb ik in de ligplaats aan het stuur gehad. Wellicht moet ik hier iets mee in combinatie met het contactslot/afstandbediening?

In de l-deur kun je de afstandbedieningsvoorkeuren (1 en 2) instellen,zou ik daar iets mee kunnen?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren anders zal ik hem naar de garage moeten slepen? :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je contactsleutel zit een transponder en in je contactslot een ontvanger, ook bij je reservesleutel. Dat staat los van de afstandsbediening. Probeer het maar eens.

EDIT: wat bedoel je overigens met 'het kleine sleuteltje van de startonderbreker'??

bewerkt door l'ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een zwart vierkant blokje met daarin twee koperen pooltjes die precies in het blokje passen aan de zijkant van mijn stuurkolom. Mij is vertelt dat dit van de startblokkering is. Ik ga vanavond na het werk maar weer verder proberen met de reservesleutel en de bovenstaande tips. Bij iedere poging tot starten gaat het alarm een aantal seconden af dus de buurt is er niet erg blij mee rond een uur of 7,8 in de ochtend. vandaag Maasbach even bellen of hij mij ook kan helpen.

bedankt zover,wordt vervolgt...

bewerkt door Pedrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierna staat beschreven hoe je een sleutel moet inleren in het systeem. dit gaat enkel wanneer je over een goede sleutel beschikt en over een slechte of een blanco. bovendien moet worden gezegd dat indien je de deur op slot hebt gedaan met de remote, en hem achteraf opent met de sleutel, het alarm afgaat !! Is het misschien niet daardoor dat je dit probleem hebt ? Nu, hieronder alvast de sleutel-inleer procedure voor de WJ

(2) Insert one of the two valid Sentry Key transponders

into the ignition switch and turn the ignition

switch to the On position.

(3) After the ignition switch has been in the On

position for about three seconds, but no more than

fifteen seconds later, cycle the ignition switch back to

the Off position. Replace the first valid Sentry Key in

the ignition lock cylinder with the second valid Sentry

Key and turn the ignition switch back to the On

position.

(4) About ten seconds after the completion of Step

3, the SKIS indicator lamp will start to flash and a

single audible chime tone will sound to indicate that

the system has entered the “Customer Learn” programming

mode.

(5) Within about fifty seconds of entering the “Customer

Learn” programming mode, turn the ignition

switch to the Off position, replace the valid Sentry

Key with a blank Sentry Key transponder, and turn

the ignition switch back to the On position.

(6) About ten seconds after the completion of Step

5, a single audible chime tone will sound and the

SKIS indicator lamp will stop flashing and stay on

solid for about three seconds to indicate that the

blank Sentry Key transponder has been successfully

programmed. The SKIS will immediately return to

normal system operation following exit from the

“Customer Learn” programming mode.

(7) Go back to Step 2 and repeat this process for

each additional Sentry Key transponder blank to be

programmed.

If any of the above steps is not completed in the

proper sequence, or within the allotted time, the

SKIS will automatically exit the “Customer Learn”

programming mode. The SKIS will also automatically

exit the “Customer Learn” programming mode if it

sees a non-blank Sentry Key transponder when it

should see a blank, if it has already programmed

eight valid Sentry Keys, or if the ignition switch is

turned to the Off position for more than about fifty

seconds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie,ik ga het zeker proberen. De reservesleutel werkt echter nog wel en daarmee start hij ook niet. Alle bovenstaande trucjes al geprobeerd. Bij Erwin Maasbach geeft hij aan dat het kapotte deurslot rechtsvoor de oorzaak kan zijn en dat de steckers van het deurpaneel los moeten kunnen waarna de auto gewoon moet starten. de oorzaak in beginsel is nl dat de r-kant wel op slot gaat maar niet meer is te openen met de afstandbediening. tevens maakt het slot dan alleen een raar geluid.

Aangezien dit slot gekoppeld zit aan je alarm zou dit volgens hem de oorzaak kunnen zijn.

Ik ga nog even door met puzzelen en anders moet hij toch echt op de aanhanger naar Erwin. Wellicht krijg ik nog een gouden tip....Bedankt iedereen voor de tips tot op heden. (iemand van jullie had Erwin al getipt dat ik zou komen met bovenstaand probleem, klein wereldje :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was er niet iets met het sluiten en openen van de achterklep met de sleutel waarna e.e.a. weer werkt? Ik ben het ergens tegengekomen hier, maar kan het zo gauw niet meer vinden....staat ook zoveel info op

Dat scheen vroeger bij XJ's en ZJ's zo te zijn... maar de WJ is al een generatie later en ... kieskeuriger...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie,ik ga het zeker proberen. De reservesleutel werkt echter nog wel en daarmee start hij ook niet. Alle bovenstaande trucjes al geprobeerd. Bij Erwin Maasbach geeft hij aan dat het kapotte deurslot rechtsvoor de oorzaak kan zijn en dat de steckers van het deurpaneel los moeten kunnen waarna de auto gewoon moet starten. de oorzaak in beginsel is nl dat de r-kant wel op slot gaat maar niet meer is te openen met de afstandbediening. tevens maakt het slot dan alleen een raar geluid.

Aangezien dit slot gekoppeld zit aan je alarm zou dit volgens hem de oorzaak kunnen zijn.

Ik ga nog even door met puzzelen en anders moet hij toch echt op de aanhanger naar Erwin. Wellicht krijg ik nog een gouden tip....Bedankt iedereen voor de tips tot op heden. (iemand van jullie had Erwin al getipt dat ik zou komen met bovenstaand probleem, klein wereldje :-)

Als de status van je deursloten bewaakt wordt, zou het uitvallen ervan moeten leiden tot een foutmelding, die je zou moeten kunnen uitlezen met een computer (ben ff de naam kwijt van zo'n ding).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto is zojuist terug vanv Maasbach en de oorzaak was toch een combinatie van spanningtekort,doorgebrande zekeringen (2x). iig was de hele boel ontregeld en alles doet het gelukkig weer. Mag weer wat kosten maar dan heb je ook weer wat :-)

De echte oorzaak en wat ik nu verkeerd heb gedaan blijft een raadsel. Nu nog het slot repareren en een nieuw raammechanisme en dan hoeft die deurbekleding voorlopig (hoop ik ) niet meer open. Iedereen hartelijk bedankt voor alle reacties!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar misschien is het ontstaan tijdens het plaatsen van de steckers of zijn de zekeringen er bij het loshalen van de accupolen gesprongen en had ik hievoor één van de hierbovengenoemde trucjes moeten doen. De accu is niet best volgens Erwin dus misschien was er in eerste instantie toch te weinig spanning en dan kan het zo zijn dat het alarm zijn eigen circuit gaat zoeken... (volgens Erwin dan...,voor mij is dit arbacadabra.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...