Raphael Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 (bewerkt) Vandaag lekker aan m'n Cherokee gesleuteld, wat kleine dingetjes, zoals bouten en moeren aan het uitlaatsysteem vervangen voor verse om dat de oude bijna door waren geroest, Achter-dif van verse olie voorzien, en dat zelfde wilde ik ook met het voorste dif doen. krik onder de voorzijde (kortekant v/h dif), en bij het opstaan, leunde ik op het rechter voorwiel. Hierbij draaide het voorwiel een paar centimeter. Toch maar een zien wat dat was. Cherokee stond in z'n 4wd (ik had gister de kruisjes vervangen) ik kon het voorwiel een paar cm verdraaien voordat deze door het dif werd tegen gehouden. (dana 30) Dus twee handjes links en rechts op het loopvlak van de band, en dan kan ik het wiel (en de as uiteraard) enkele cm heen en weer verdraaien, voor dat het in het dif ergens tegenaan stuit. Mijn vraag, (ik heb het laatste uur gezocht op de fora's, maar kon niet iets vinden) hoeveel speling heeft het dif normaal in deze situatie, wanneer moet ik aan iets enstigs gaan denken waaraan moet ik dan denken??? Ik kan nu toch niet verder, want ik moet op wat bestelde onderdeeltjes bij Boris wachten March 18, 2010 bewerkt door Raphael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Als de cherokee verder goed rijdt als ie in 4wd stand staat en je hoort verder geen rare bijgeluiden en krakende tandwielen is er volgens mij niet veel aan de hand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raphael Geplaatst March 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 (bewerkt) hij kraakt wel iets, alleen als ik een scherpe bocht maak. Ik hoop dat dat verholpen zou zijn met het vervangen van de kruisjes. daarvan zagen de naald lagertjes (2 stuks) er als roest klompjes uit. dat kan ik pas uitproberen als de bestelde onderdelen binnen zijn. March 19, 2010 bewerkt door Raphael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Die speling zou ik me ook niet zo druk om maken, een beetje speling is normaal. (geen idee hoeveel cm precies) De tanden in het diff passen niet op 0,0001 mm in elkaar, daar hoort wat speling op te zitten. Stel dat dat een mm is, met de arm van de diameter van je band wordt dat als snel een cm of meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raphael Geplaatst March 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 die radiale speling, gemeten op de 36 mm moer die op de steekas zit, is 8 mm, Thomass Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.