Spring naar bijdragen

Quickdisconnect ???


Recommended Posts

Goedemiddag Jeepers,

Ben in het bezit van een Wrangler tj, nu ben ik uitgenodigd door de dealer om op 11 april een dagje te gaan terreinrijden in Harderwijk. Nu is mijn Wrangler 2 inch verhoogd en zitten er (ik denk op de stabilisatie stangen) een clip op. Op het forum heb ik wel eens wat over gelezen maar hoe werkt het:

Vraag: kan je ze zo maar lostrekken krijg je dan een grotere wieluitslag.

Zijn ze makkelijk weer aan te sluiten

Werkt dit alleen aan de vooras

Wat zijn de voordelen

Hoe rijdt dat op de harde weg

Misschien een paar domme vragen maar ik hoop dat het mij wat duidelijker wordt,

Groetjes Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Jeepers,

Ben in het bezit van een Wrangler tj, nu ben ik uitgenodigd door de dealer om op 11 april een dagje te gaan terreinrijden in Harderwijk.

Leuke dealer.. :rolleyes:

Nu is mijn Wrangler 2 inch verhoogd en zitten er (ik denk op de stabilisatie stangen) een clip op. Op het forum heb ik wel eens wat over gelezen maar hoe werkt het
Je stabilisatie stang houdt de as uitslag 'kort', fijn voor op de weg maar minder voor in het terrein.

Vraag: kan je ze zo maar lostrekken krijg je dan een grotere wieluitslag.
Ja, maar wees er wel zeker van dat je rem leidingen ook zijn verlengd.

Zijn ze makkelijk weer aan te sluiten
Ja, mits je Jeep weer een beetje recht staat.

Werkt dit alleen aan de vooras
Ja, in jouw geval wel. Er zijn er ook voor de achter as maar die heeft van zichzelf al voldoende uitslag.

Wat zijn de voordelen
Je zei het al: meer wiel uitslag. Contact met de grond is in elke autosport belangrijk. (grip)

Hoe rijdt dat op de harde weg
Gaat wel, voor langere stukken zou ik ze weer vastmaken al zijn er zat die helemaal zonder stabilisator stang rijden. De wegligging wordt wel stukken minder dus een beetje oppassen en vooral rustiger rijden.

Het leukste is om eerst een tijdje met de as vast rond te rijden en dan later de as los te koppelen. Dan merk je het verschil beter..

Plezier he..

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke dealer.. :rolleyes:

Je stabilisatie stang houdt de as uitslag 'kort', fijn voor op de weg maar minder voor in het terrein.

Ja, maar wees er wel zeker van dat je rem leidingen ook zijn verlengd.

Ja, mits je Jeep weer een beetje recht staat.

Ja, in jouw geval wel. Er zijn er ook voor de achter as maar die heeft van zichzelf al voldoende uitslag.

Je zei het al: meer wiel uitslag. Contact met de grond is in elke autosport belangrijk. (grip)

Gaat wel, voor langere stukken zou ik ze weer vastmaken al zijn er zat die helemaal zonder stabilisator stang rijden. De wegligging wordt wel stukken minder dus een beetje oppassen en vooral rustiger rijden.

Het leukste is om eerst een tijdje met de as vast rond te rijden en dan later de as los te koppelen. Dan merk je het verschil beter..

Plezier he..

Bedankt Kameel voor de snelle reactie,

Het is inderdaad leuk van Selles in Apeldoorn maar het kost wel 75 eurries,

Wel met een lunch:)

Begrijp het denk ik helemaal, die tip van de remleidingen vindt ik erg goed daar had zelf nooit aan gedacht.

Groetjes Ab:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ben met Selles op 15 april wezen terreinrijden niet in Harderwijk maar in Ermelo en heb voor het eerst de disconnects gebruik het is inderdaad heel goed merkbaar. De wielen blijven perfect aan de grond en de grip is geweldig. Al met al een leuke en gezellige dag samen met 25 andere amateurs, nog bedankt voor de tips.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...