Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Weet iemand van jullie hoe het zit? Ik heb rechts voor een kapotte band die vervangen moet worden, nu bedenk ik zelf dat ivm de 4 wiel aandrijving beide voorbanden vervangen moeten worden. Volgens onze lokale banden boer echter moet ik ze echter alle 4 vervangen. Volgens hun overleeft de tussenbak het niet als ik maar 2 banden vervang. Lijkt mij sterk maar misschien weten jullie raad?

Gr Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, als ik bandenboer was zou ik het ook proberen (ala kwikfit) maar daar heb je de viscose kopeling voor in je bak die vangt het op maar persoonlijk zou ik er twee vervangen en de ene die er nu op zit als resereve band als die beter is dan die je nu hebt reden daar voor is het gelijk afslijten van het profiel hij zou iets naar links of naar rechts kunnen trekken , maar alle 4 zou ik niet doen kost allemaal al genoeg,

mvg, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bandenboer zou wel eens een sterk punt kunnen hebben, maar het hangt er van af in hoeverre die achterbanden versleten zijn.

Die viscosekoppeling zorgt er voor dat bij verschillen in omwentelingen van het wiel het vermogen van achter naar voor wordt gebracht en omgekeerd, voor een deel althans.

adh heeft in die zin gelijk, dat de tussenbak de verschillen wel gaat opvangen maar het is vaststaand dat diezelfde koppeling een vrij kwetsbaar ding is en ik denk dat vervanging van twee banden goedkoper is dan reparatie van de tussenbak.

Maar goed, het is jouw feestje natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dan weet ik dat ik er 4 moet vervangen:(

Ik hoop dat ik echter nog wel 130km kan rijden met de thuisbrenger die bij de auto zit, want ik moet toch 2 dagen werken en de banden zijn er pas dinsdag.

En wat als je in die 130km weer een lekke band krijgt?:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...