Spring naar bijdragen

Controle lampjes


Raphael
 Share

Recommended Posts

Vandaag viel het mij op, dat als ik m'n cherokee start, er geen controle lampjes gaan branden.:unsure:

Altans het enige lampje wat gaat branden is dat van de handrem (rechts boven op het dasboard).

In alle auto's Bussen en motoren waar ik in en op had gereden, ging er op z'n minst een aantal lampjes branden.

Om dat de cherokee voor mij nog al nieuw is, en ik nergens in of aan het dashboard iets vinden wat zou moeten oplichten als ik het contact aan zet.

Is dit juist, of zit het ergens (waar) waar ik het niet zie om dat het lampje kapot zou zijn????

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vermoed ik ook, maar waar moeten ze zitten???

Ik heb dat dashboard waar de brandstofmeter even groot is als de snelheidsmeter (zit er ook naast) daar tussen in de grootlicht indicator en links onder het reserve brandstof lampje wat weer even groot is als de temp meter.

dan helemaal links zitten een aantal controle lampjes, zoals die voor de handrem, part 4w drive, iets met de assen (groen), een oranje driehoekje, een pijl omhoog wijzend, awd indicator.

meer dan dat zit er niet op mijn dashboard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik vandaag de heledag mee bezig geweest (echt een crime als je dat voor de eerste keer doet.) alle lampjes goed of stuk gewoon allemaal vervangen voor verse (zelfs die van de asbak). Bij de garage ontbrekende fittinkjes gehaald, Lampjes oop getest, maar...... vandaar mijn vraag. waar zouden ze zich moeten bevinden op op in het dashboard??

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar dan nog, waar zitten die lampjes gewoonlijk, het lijkt mij sterk dat er geen lampje in zit die aangeeft (aan gaat) als het contact aan staat en weer uitgaat als de motor draait.

Ik maak straks wel een fototje van mijn dash, word het misschien wat duidelijker

ik ben nu een groot deel van de dag en de avond aan het zoeken geweest, maar nog steeds niets gevonden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn, na heel veel kabels en draden volgen, door meten blijkt dat het lampje linksonder, wat weer te maken heeft met het remsysteem, aan moet gaan als je het contact aan zet, en weer uit moet gaan als de motor draait. In de print (foli) achter de meters, zat een breukje. netjes gerepareerd en dat probleem is opgelost.

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...