Spring naar bijdragen

krakend geluid achteras


Ab Hart
 Share

Recommended Posts

Hallo

Sinds een maand of 2 ben ik in het bezit van een Cherokee 4.0 uit 1989, voor niet al te duur gekocht want hij moet naar Hongarije, heb daar een huisje en hij is alleen bedoeld om daar een paar weken per jaar in de bossen en heuvels te rijden.

Nu het probleem: Cherokee opgehaald in Brabant en bij aankomst in Apeldoorn het een en ander gecontroleerd. Al snel bleek dat de remvoering achter en de blokken voor tot de draad waren versleten. Alles vervangen maar nu klinkt er soms bij het wegrijden een krakend geluid links achter. Het klinkt als een steekas die door draait. Maar heel vaak hoor je helemaal geen kraakjes en trekt ie soepel weg.

Voor mijn gevoel kan het geen steekas zijn want een steekas kan niet het wel doen en dan weer niet.

Wel hoor bij het hard aantrekken van de handrem een rot geluid maar ook weer niet altijd.

Wie heeft er een idee wat het kan zijn.

Verder rijdt ie opvallend goed maar ik moet hem wel heel naar Hongarije rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jeepers,

Ik heb de oorzaak van het krakend geluid gevonden. Bij het vervangen van de achterremschoenen is er wat mis gegaan met een borgplaatje van het handrem mechanisme, lag bijna los in de trommel. De boel weer vastgezet en gelukkig is alles weer in orde. Nog 2 weekjes en dan veilig naar Hongarije.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...