Fred1970 Geplaatst March 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2005 Sinds kort ben ik in het bezit van een CJ 7 automaat. In het handschoenkastje zit een emergency lockup knop, welke gebruikt kan worden als je wheelspinning hebt. Laatst stond ik vast in de sneeuw en met gebruik van die knop merkte ik dus geen verschil. Kan iemand mij vertellen wat precies de werking is van deze knop. En wellicht waarom het bij mij niet werkte (niet aangesloten? electrisch / vacuum? In het Haynes handboek staat er niets over vermeld) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2005 Ik heb even wat rondgekeken op het internet, volgens mij is het een knop om de voorwielaandrijving en de achterwielaandrijving te "koppelen". Deze functie zou alleen op een Quadra-track uitvoering voorkomen. Normaal zit er bij zo'n jeep een visco-koppeling tussen voor en achteras, met behulp van die knop kun je die dus overbruggen! Maar als je zowel voor als achter een spinnend wiel hebt, helpt het inderdaad niets! Of het klopt wat ik hier boven schreef....?? 't Is in ieder geval alles wat ik heb kunnen vinden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2005 in een haynes boek zul je niets vinden over de bediening van de langs sper de schakelaar in het dashbord kastje bedien je door vacuum op het drukventiel achter op de tussenbak te zetten als het lampje in de klok brandt is het gespert als je twijfelt of het werkt op de harde weg in rechtuit stand de spererin zetten langszaam vooruit gaan met het stuur onderuit dan moeten de voorwielen gaan happen dan werkt de sper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.