Spring naar bijdragen

emergency lockup


Recommended Posts

Sinds kort ben ik in het bezit van een CJ 7 automaat. In het handschoenkastje zit een emergency lockup knop, welke gebruikt kan worden als je wheelspinning hebt. Laatst stond ik vast in de sneeuw en met gebruik van die knop merkte ik dus geen verschil. Kan iemand mij vertellen wat precies de werking is van deze knop. En wellicht waarom het bij mij niet werkte (niet aangesloten? electrisch / vacuum? In het Haynes handboek staat er niets over vermeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat rondgekeken op het internet, volgens mij is het een knop om de voorwielaandrijving en de achterwielaandrijving te "koppelen". Deze functie zou alleen op een Quadra-track uitvoering voorkomen.

Normaal zit er bij zo'n jeep een visco-koppeling tussen voor en achteras, met behulp van die knop kun je die dus overbruggen! Maar als je zowel voor als achter een spinnend wiel hebt, helpt het inderdaad niets!

Of het klopt wat ik hier boven schreef....?? 't Is in ieder geval alles wat ik heb kunnen vinden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in een haynes boek zul je niets vinden over de bediening van de langs sper

de schakelaar in het dashbord kastje bedien je door vacuum op het drukventiel achter op de tussenbak te zetten als het lampje in de klok brandt is het gespert

als je twijfelt of het werkt op de harde weg in rechtuit stand de spererin zetten langszaam vooruit gaan met het stuur onderuit dan moeten de voorwielen gaan happen dan werkt de sper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...