Spring naar bijdragen

GC2.7CRD - rubbers ophangarmen kapot !?


Recommended Posts

hier zijn we weer :wacko:

Vrouwtjelief komt net terug van de dealer voor een klein onderhoud (aan de jeep wel te verstaan) & nazicht keuring (kon me er zelf niet mee bezig houden wegens geen tijd) en kreeg daar te horen dat de rubbers van de draagarmen (alle 4) gebarsten/versleten zijn.

Nu kunnen ze niet de rubbers apart bestellen blijkbaar maar enkel de volledige draagarmen ! Dit is toch niet te geloven !

Kostprijs geplaatst voor de 4 stuks (volledige armen) maar liefst 860euro !!!

Ammehoela :( ik ben er zeker van dat er hier iemand al ervaring mee heeft ! Niet ?

Hoe kan dit (alle rubbers versleten met slechts 140.000km op de teller) ?

Ik heb nog niet kunnen kijken, waar moet ik kijken ? Iemand pics/ervaring/andere goedkopere oplossing ?

Ik moet voor 6 maart naar de jaarlijkse technische controle met de wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Ab! Dus dat zijn die rubberdingen waarover de dealer het dan heeft? Ik ga dat morgen eens bekijken langs de onderkant :bye1:

Heb jij die rubbers al vervangen misschien ? Komen ze redelijk eruit of heb ik speciaal gereedschap nodig ?

De link die je doorgeeft is van een amerikaanse firma, waar kan ik die hier in belgie kopen (of nederland) of moet dat echt geimporteerd worden ? Hoe verloopt dat of wie kan me daarmee helpen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff.... dat zijn wel veel vragen zo laat op de avond. Doe eens de zoekfunctie gebruiken, over kopen in de US en invoerrechten enzo is al heel veel geschreven hier.

Wbt het werk..... jeepie en willembrand hebben hier eens wat over gepost. Was wel voor een ZJ, maar het werk is vergelijkbaar.

Er is trouwens met wat zoekwerk meer aan bushings te vinden, dit was mijn snelste resulaat :bye1: je zou ook prothane kunnen nemen ipv rubber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar 4 draagarmen gevonden hoor, 2 vooraan & 2 achteraan.

Ik heb ze allen gecontrolleerd & zag bij 2 rubbers (van 2 verschillende armen) enige verduring (kleine barstjes in de rubber) en inderdaad wat speling als je met een grote schroevendraaier er tussen wringt.

Maar of dit nu genoeg is om hem af te keuren bij de technische controle betwijfel ik, we gaan zien. Hij rijdt ook nog steeds als een trein, bij veel speling zou je dat toch moeten voelen denk ik zo, niet ?

Ik heb allezins prijs opgevraagd voor rubbers & volledige armen bij bsautoparts in Tiel/Nederland want die verdelen onderdelen van Crown Automotive (fabrikant in de US, verkoopt niet rechtstreeks).

Nu even afwachten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...