Spring naar bijdragen

aankoop YJ


iwan
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw in de jeepwereld, tenminste bijna nieuw. Ik ben bezig met de aankoop van een YJ (volgens mij, hij is uit '94) en ik wil even wat weten. Ik hoop dat jul;lie mij kunnen helpen.

Het gaat dus over een YJ uit '94 met 160.000 km, 2.5i hij is verhoogd (vraag me niet hoeveel, ik moet nadenken met instappen dus hoog zat) er zitten 35'' banden onder, soft top, startonderbreker. hij ziet er echt netjes uit. Volgens mij als boodschappen cq prive gebruikt en niet voor off-road.

- is deze prijs(€9975) reeel? Zoniet wat is wel reeel?

- waar kan ik het beste terecht voor accesoires (hardtop, motorkapstickers, achterbankje enz,)

- hebben jullie ook allemaal een alarm klasse3 erop zitten? Dit zei mijn verzekeringsagent ivm met het moeilijk doen van de verzekeraar.

voorlopig zijn dit even de belangerijkste vragen. Ik heb met een maatje even op de brug naar de onderkant gekeken en op een paar dingen na is ie tiptop in orde.

Gr Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iwan,

Klinkt best goed, alleen is een 2,5 met 35 er banden niet echt een succes. daar komt nog bij dan de kilometers ook niet kloppen als er 35 er banden onder liggen.

(Vraag het differentieel aangepast is voor die 35 er banden)

Verder vind ik de prijs erg hoog voor een 94 er 2,5 ltr. met 160.000 km.

Wat zit er allemaal bij ?? heb je een linkje dat we hem kunnen zien ???

Verder zou ik een goedkopere originelen kopen, dan weet je dat alles nog origineel is en dus waarschijnlijk nooit overbelast.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen YJ rijder, maar heb niks te doen en daarom ga ik m'n mening hier neerzetten. wink.gif

- is deze prijs(€9975) reeel? Zoniet wat is wel reeel?
Op zich natuurlijk duur. Aan de andere kant knap als iemand een YJ uit 94 voor minder krijgt. Goede YJ's worden schaarser en schaarser, dus het hangt helemaal af van de staat waarin die verkeerd. Roestvrij is al een enorm positief punt.

Laat 'm nakijken. Liefst door een YJ-kenner.

- waar kan ik het beste terecht voor accesoires (hardtop, motorkapstickers, achterbankje enz,)

Zoek eens het forum door, zat adressen. Zowel in NL/BE als in de VS.

- hebben jullie ook allemaal een alarm klasse3 erop zitten? Dit zei mijn verzekeringsagent ivm met het moeilijk doen van de verzekeraar.

Moeilijk doen? Zal wel loslopen, al betaal je waarschijnlijk iets minder premie zonder klasse 3.

Verder laat ik het ff over aan de echte YJérs hier....er is vast nog wel meer. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Tribalman@Feb 14 2005, 00:34

Ivm de op hande zijnde gezinsuitbreiding **Kick** ik hem nogmaar een keer....

Dus inderdaad ik moet er vanaf dus mail of bel maar..... voor meer info

Greetz T

<div align="right">

Dit is misschien wat voor jouw, een Jeep van een liefhebber

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjikita slaat volgens mij de spijker op de kop. Wil je wel een 2.5 op 35'ers?

Als je 35" banden wil rijden moet je de overbrenging zo ver terugschroeven (om wat kracht over te houden) dat je topsnelheid zeker niet meer boven de 100 komt...misschien in dat geval beter te kijken naar een 4.0

Of koop een originele 2.5 (nog goedkoper ook waarschijnlijk) en bouw 'm verder zelf af zoals je wil.

Heb je er eigenlijk al in gereden? rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k heb ff de link gevolgd....

Op de foto ziet de auto er erg goed uit! De verhoging is gedaan door er verlengde shackles onder te monteren en een bodylift uit te voeren. Aan de vrije ruimte boven de banden te zien, past het allemaal echter maar net... en dat betekent dat de wieluitslag in het terrein waarschijnlijk nogal beperkt is.

De accessoireslijst is interessant.....

Stuurbekrachtiging: Da's geen accessoire maar standaard

Schuifdak: handig.... vooral in een softtop laugh.gif

Bumpersspiegels in kleur: de watte? enne... volgens mij zijn ze van RVS, en niet zwart....

Verder vind ik de combinatie standaard assen ( Dana 30 voor en 35 achter) niet geschikt voor 35 inch banden.... De assen zijn er simpelweg niet op berekend! Het kan wel, maar dan met een flinke upgrade.

Kortom:

Auto ziet er op de foto goed uit, maar....

De auto zou meer verhoogd moeten worden om echt profijt van de 35ers te hebben. ( waarschijnlijk nogal prijzig...)

De assen moeten geupgrade zijn ( en voorzien van een langere eindreductie) om goed met de 35' banden om te kunnen gaan.

Door de opsomming van de aanwezige "accessoires" krijg ik vreemde gevoelens over de garage.

En... De prijs is toch redelijk hoog! Zeker omdat het "maar" een 2.5 is! Voor dit geld zou er op z'n minst een hardtop bij moeten zitten, en dan nog vind ik 'm aan de prijs.

Het is natuurlijk helemaal jouw keuze, maar ik zou ff doorzoeken en een 4.0i proberen te traceren. Die zou je voor dit geld ook moeten kunnen vinden. Staar je niet te blind op de accessoires en betaal er zeker niet teveel extra voor! Enne... met standaard assen, ga dan niet groter dan 33inch rubber.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moge mannen,

Bedankt voor de vele reacties allemaal. Dat de prijs te hoog is had ikzelf ook al een idee van, ben al een poosje op internet aan het zoeken naar 1-tje. En er zit er altijd wel 1 of 2 bij die je gelijk aanspreekt (die van tribalman mag er ook wezen, idd mijn stijl ). Dit had ik dus met deze.

Ik heb er vorige week in gereden en hij rijd als een zonnetje. Een maat van me rijd heel veel 4x4 en was er ook weg van, motorisch gezien dan. Zijn uiterlijk is ook niet mis.

Het is niet de bedoeling hier off-road mee te gaan rijden. Als het er een keer van komt zal ik niet omrijden maar ik heb hier gewoonweg geen tijd voor ivm eigen zaak, andere hobby's en gezin. Nee ik blijf gewoon op het asfalt. Zijn die aanpassingen dan ook nodig? En zo'n extra verhoging, hoe duur is dat en waar kan ik daar het beste mee terecht.

And last but not least! Wat is een redelijke prijs?

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by iwan@Mar 7 2005, 09:23

Het is niet de bedoeling hier off-road mee te gaan rijden. Als het er een keer van komt zal ik niet omrijden maar ik heb hier gewoonweg geen tijd voor ivm eigen zaak, andere hobby's en gezin. Nee ik blijf gewoon op het asfalt. Zijn die aanpassingen dan ook nodig? En zo'n extra verhoging, hoe duur is dat en waar kan ik daar het beste mee terecht.

And last but not least! Wat is een redelijke prijs?

Iwan

<div align="right">

Zijn die aanpassingen dan ook nodig? nee.

Maar aan kale jeep hebt je ook niks aan , het is verslavend. Als je een maal begindan wil je steeds meer. dus kan en klaar kan ook geen kwaad.

Je kant eventule laten keuren bij B&S in Tiel. Onfankelijk, betrouwbaar en vakmensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...