Spring naar bijdragen

jeep wil niet meer starten???


Recommended Posts

Hallo

Na het vervangen van 3 van de 5 gloeibougies en 1 retour slangetje diesel kon ik de auto gewoon starten, echter na 1 dag stil gestaan te hebben wil hij niet meer starten! ook niet met een startpiloot ! accu heb ik opgeladen maar nog steeds niets.

waarom heb ik de gloeibougies vervangen: omdat bij koud weer hij al moeilijk starte.maar met een startpiloot starte hij altijd!!

kan mij iemand opweg helpen ik weet niet meer hoe nu verder?

Ook heb ik nog een probleem: tijdens het rijden valt de motor een fractie van 1 sec in zijn neutraal en de wijzers vallen uit! dit doet hij bij een bepaald toerental als de motor warm is, daarna rijd hij gewoon weer verder of hij valt weg en komt weer bij en herhaald dit zolang ik op dit toerental blijf rijden.

gr Gil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de accu goed is, misschien een probleem met corrosie of slechte contacten.

Misschien komen de bougies niet op de juiste temperatuur..

Toerental-spook zegt me niets.

Het feit dat de meters uitvallen lijkt te duiden op een elektrisch probleem, misschien ook met de accu/contacten te maken?

Misschien dat beide gerelateerd zijn en dat je gewoon eens alle belangrijke elektrische punten zal moeten nalopen?

btw, je hebt een WJ, geen ZJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de accu goed is, misschien een probleem met corrosie of slechte contacten.

Misschien komen de bougies niet op de juiste temperatuur..

Toerental-spook zegt me niets.

Het feit dat de meters uitvallen lijkt te duiden op een elektrisch probleem, misschien ook met de accu/contacten te maken?

Misschien dat beide gerelateerd zijn en dat je gewoon eens alle belangrijke elektrische punten zal moeten nalopen?

btw, je hebt een WJ, geen ZJ.

zj heeft toch geen diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier heb ik geen app.voor!

Met de contact sleutel 3 maal aan en uit contact zetten. Dus 1 stap voor het startpunt stoppen. Na de derde keer nog een keer op contact en dan laten staan en dan zal onder de snelheid meter P-codes moeten verschijnen. Als er DONE staat heeft hij geen foutmeldingen gedetecteerd.

Indien er een P code verschijnt zet ze dan ff in je topic. zoek ik wel ff uit wat het inhoud.

Ze staan geloof ik ook ergens op het forum [gebruik zoeken]

Suc6:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo wat voor een diesel licht hier in dat je handmatig moet ontluchten

gaat toch gewoon door volgas te houden en doortestarten te ontluchten

is toch een hoge druk pomp met commonrail

of nog een oude lijnpomp

en zo als jij zegt lijkt het mij terug lopen van de diesel door een lekkage

retour leiding wel goed

als raildruk te laag is moet je hem wel na voorgloeien aan kunnen duwen

dan moet hij gelijk starten

tenzij het een automaat is dan gaat dat niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is een automaat,dus aanduwen helaas ! en de pomp : ik heb een pomp zoals vermeld in handleiding / boekje met aan de boven zijde een schroefje welk je losdraaid en dan een plunjer hebt om mee te pompen.maar kan het zo zijn dat als nog een retourleiding lek is dat deze valse lucht aanzuigt ? of maakt dat niets uit. ik heb namelijk maar 1 leiding vervangen en het zou dus kunnen dat meerdere leidingen iets gescheurd zijn. ( maar niet opgevallen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja alle retour leidigen vernieuwen wand als er nog een lekt loopt de diesel terug en na een nacht overstaan start hij niet meer

maar zou je het luchtfilter er afhalen en er startpiloot in spuiten en je laat een ander starten moet hij aan slaan

maar eerst alle leidingen vernieuwen en de eind stop ook op je verstuiver

dat kleine stukje met stopje erin en dan goed ontluchten en starten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...