will1032 Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Hallo Na het vervangen van 3 van de 5 gloeibougies en 1 retour slangetje diesel kon ik de auto gewoon starten, echter na 1 dag stil gestaan te hebben wil hij niet meer starten! ook niet met een startpiloot ! accu heb ik opgeladen maar nog steeds niets. waarom heb ik de gloeibougies vervangen: omdat bij koud weer hij al moeilijk starte.maar met een startpiloot starte hij altijd!! kan mij iemand opweg helpen ik weet niet meer hoe nu verder? Ook heb ik nog een probleem: tijdens het rijden valt de motor een fractie van 1 sec in zijn neutraal en de wijzers vallen uit! dit doet hij bij een bepaald toerental als de motor warm is, daarna rijd hij gewoon weer verder of hij valt weg en komt weer bij en herhaald dit zolang ik op dit toerental blijf rijden. gr Gil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Als de accu goed is, misschien een probleem met corrosie of slechte contacten. Misschien komen de bougies niet op de juiste temperatuur.. Toerental-spook zegt me niets. Het feit dat de meters uitvallen lijkt te duiden op een elektrisch probleem, misschien ook met de accu/contacten te maken? Misschien dat beide gerelateerd zijn en dat je gewoon eens alle belangrijke elektrische punten zal moeten nalopen? btw, je hebt een WJ, geen ZJ. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Als de accu goed is, misschien een probleem met corrosie of slechte contacten.Misschien komen de bougies niet op de juiste temperatuur.. Toerental-spook zegt me niets. Het feit dat de meters uitvallen lijkt te duiden op een elektrisch probleem, misschien ook met de accu/contacten te maken? Misschien dat beide gerelateerd zijn en dat je gewoon eens alle belangrijke elektrische punten zal moeten nalopen? btw, je hebt een WJ, geen ZJ. zj heeft toch geen diesel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 ben er nu achter dat geen geen druk op mijn brandstofpomp krijg ?? hoe kan ik nu testen wat er fout is ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 Fout code's uitlezen als dat mogelijk is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 hier heb ik geen app.voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 wordt de pomp electr. aangestuurd met een zekering of anders ? en zoja kan mij dan iemand vertellen welke en waar deze zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst February 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 hier heb ik geen app.voor! Met de contact sleutel 3 maal aan en uit contact zetten. Dus 1 stap voor het startpunt stoppen. Na de derde keer nog een keer op contact en dan laten staan en dan zal onder de snelheid meter P-codes moeten verschijnen. Als er DONE staat heeft hij geen foutmeldingen gedetecteerd. Indien er een P code verschijnt zet ze dan ff in je topic. zoek ik wel ff uit wat het inhoud. Ze staan geloof ik ook ergens op het forum [gebruik zoeken] Suc6:bye1: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 zj heeft toch geen diesel Hij had ZJ aangegeven.. verder on topic.. Geen idee hoe dat bij diesel zit met de brandstofpomp eigenlijk, benzine uitvoeringen hebben de brandstof pomp verzonken in de tank zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst February 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 wordt de pomp electr. aangestuurd met een zekering of anders ? en zoja kan mij dan iemand vertellen welke en waar deze zit. zekering nummer 24 in het diagram van zekeringkast naast de accu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 Geeft geen foutmelding er staat Done . Zekering is ook oke ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 Maar waarom krijg ik geen druk op de pomp?? ook niet met het handmatig pompen met de plunjer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst February 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 hallo wat voor een diesel licht hier in dat je handmatig moet ontluchten gaat toch gewoon door volgas te houden en doortestarten te ontluchten is toch een hoge druk pomp met commonrail of nog een oude lijnpomp en zo als jij zegt lijkt het mij terug lopen van de diesel door een lekkage retour leiding wel goed als raildruk te laag is moet je hem wel na voorgloeien aan kunnen duwen dan moet hij gelijk starten tenzij het een automaat is dan gaat dat niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will1032 Geplaatst February 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2010 Ja is een automaat,dus aanduwen helaas ! en de pomp : ik heb een pomp zoals vermeld in handleiding / boekje met aan de boven zijde een schroefje welk je losdraaid en dan een plunjer hebt om mee te pompen.maar kan het zo zijn dat als nog een retourleiding lek is dat deze valse lucht aanzuigt ? of maakt dat niets uit. ik heb namelijk maar 1 leiding vervangen en het zou dus kunnen dat meerdere leidingen iets gescheurd zijn. ( maar niet opgevallen ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 ja alle retour leidigen vernieuwen wand als er nog een lekt loopt de diesel terug en na een nacht overstaan start hij niet meer maar zou je het luchtfilter er afhalen en er startpiloot in spuiten en je laat een ander starten moet hij aan slaan maar eerst alle leidingen vernieuwen en de eind stop ook op je verstuiver dat kleine stukje met stopje erin en dan goed ontluchten en starten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 slotje, kennelijk wil hij zelf hier verder: klik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts