Spring naar bijdragen

Stationair toerental omlaag brengen


Cyril_cj5
 Share

Recommended Posts

techneuten,

Ik heb een 4.0 in mijn CJ 5 gelegd, coputer aangesloten en dit werk allemaal (althans wat ik kan gebruiken op een CJ-dashboard).

Motor Loopt prima maar loopt stationair te hoog. (ik schat een 2000 rpm)

Wat heb ik al gedaan:

stappen motor schoongemaakt (incl. schacht)

TPS sensor al eens gedemonteerd en mee gespeeld maar kan niet zeggend at deze invloed heeft op het stationair toerental. (ik heb heb hen ook netjes verteld zoals beschreven in de boekjes maar dit maakt ook niet echt uit. draai ik deze tot in de uiterste kanten dan gaat ie van 2000 naar ik schat 3000 rpm)

als ik op de vlinderklep druk om deze echt dicht te drukken gaat ie iets terug in toeren mar nog steeds is ie dan veel te hoog.

Geen van bbovenstaande biedt echter succes..

Heeft iemand hier ervaring mee? wie kan me zeggen welke factoren van invloed zijn op het stationair toerental...

Thanks alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeps.

ik heb effe ook nog verder gezocht en ben er volgens mij er erg dicht bij. het moet een "lek" zijn. ik heb de inlaatgat van de stationair op de TB dichtgehouden en dan blijft de motor prima lopen. dit moet op een lek duiden... en ja hoor er al 1 gevonden... probleem opgelost... er zat een draadgat aan de achterzijde van de TB waar vroeger een beugeltje voor de cruise control zat dit is een door en door draadgat waar hij valse lucht door aanzoog effe dichtgehoudne met m'n vingers en ja hoor toerental prima!....morgen effe fixen..

toch iig bedankt voor de tip!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...