Spring naar bijdragen

km teller


Recommended Posts

Welkom Tricia!

Merk je ook dat de auto anders rijdt wanneer de snelheid wel aangegeven wordt?

( misschien een rare vraag, maar het motormanagement en de automaat maken ook gebruik van het snelheidsmetersignaal...)

En hoe zit het met de km teller ( gereden afstand)? Werkt die wel altijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

zal je net zien ,vandaag deed de km teller het dus weer wel,dus kon ik niet kijken of de dagteller het wel deed.

en of hij anders reed dan normaal? pff ik heb de jeep pas een week ik ontdek nog elke dag nieuwe mogelijkheden ,maar of hij dan anders rijd als de teller het niet doet,ik zal het (nog) niet weten.

groetjes tricia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet goed, maar dat wist je zelf al natuurlijk... wink.gif

Het is goed mogelijk dat de snelheidssensor, op de tussenbak, defect is. Alleen, die stuurt ook een snelheidssignaal naar de computer van de motor en automaatbak. Wat die computer er precies mee doet weet ik niet, maar let er eens op of de automaat wat anders gaat schakelen als de teller niet meer werkt.

Mogelijk zit er gewoon ergens een slecht kontakt in één van de stekkers van je dashboard of in de motorruimte.... de teller zelf acht ik onwaarschijnlijk, omdat ook de afstandteller er mee ophoudt als de snelheidsmeter uitvalt. Maar je weet het nooit helemaal zeker natuurlijk.

Let er nog eens op of je wat aan het rijden van de auto merkt.... in dat geval wijst het meer op een defecte snelheidssensor...

Zit er geen garantie op de auto? Neem dan eens contact op met Jeeped, die woont in Rotterdam, en sleutelt vaker aan ZJ's!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

duurde ff.

heb nu gemerkt dat hij slecht schakeld als de km teller niet werkt,vooral de laatste versnelling is dan een probleem.

bij zo`n 4500 toeren schakelde hij nog niet over naar z`n laatste(4of 5)

maar als de km teller het wel doet schakeld hij bij de 120 netjes over .

zal maar eens uit gaan zoeken waar de kabel niet goed zit.

groetjes tricia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...