Spring naar bijdragen

GAS/LPG probleem


Recommended Posts

Ik heb een 2002 JEEP GC 4.7 V8 met een prins G3 gas installatie. Ik heb alleen het volgende probleem. Als de auto koud is schakelt hij normaal naar gas na ongeveer 2 - 3 km rijden. Als ik de auto uitzet en gelijk weer start schakelt deze gelijk naar gas.Als de auto warm is en zo'n 5 minuten stil staat schakelt hij niet meer naar gas, als ik geluk heb schakelt de auto na 10 - 30 km wel weer naar gas maar vaak blijft de auto op benzine rijden.

Als de auto op gas rijdt is er niks aan de hand en zal hij op gas blijven rijden tot de tank leeg is (en met een V8 is dat snel)

Wellicht iemand een idee wat hier mis, op dit geweldige forum ?(nieuw hier)

Groet,

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Albert,

ik ben geen technisch wonder, maar volgens mij zijn die er genoeg op dit forum, wel kan ik mijn ervaringen delen.

Mijn GC 4,7 V8 met prins G3 installatie start koud op benzine en binnen een kilometer loopt hij op LPG. Na een stuk gereden te hebben, een tijdje stil te staan (bijv. half uur) start hij meteen op LPG.

Vandaag heeft mijn vrouw toevallig de LPG wel aan het piepen gekregen en had geen power, heeft m toen op benzine gezet, er vanuit gaande dat LPG tank leeg was. vanavond heb ik de auto (naar t tankstation uiteraard) gereden en na een km op lpg gezet met de schakelaar en no problemo. Misschien was het vandaag te koud (veel rijwind en weinig warmteontwikkeling op de snelweg).

Misschien kunnen de betere techneuten je op weg helpen als je kunt aangeven of dit alleen in de huidige kou zo is of dat je dit al langer hebt?

Groet,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 2002 JEEP GC 4.7 V8 met een prins G3 gas installatie. Ik heb alleen het volgende probleem. Als de auto koud is schakelt hij normaal naar gas na ongeveer 2 - 3 km rijden. Als ik de auto uitzet en gelijk weer start schakelt deze gelijk naar gas.Als de auto warm is en zo'n 5 minuten stil staat schakelt hij niet meer naar gas, als ik geluk heb schakelt de auto na 10 - 30 km wel weer naar gas maar vaak blijft de auto op benzine rijden.

Als de auto op gas rijdt is er niks aan de hand en zal hij op gas blijven rijden tot de tank leeg is (en met een V8 is dat snel)

Wellicht iemand een idee wat hier mis, op dit geweldige forum ?(nieuw hier)

Groet,

Albert

hebben wij ook gehad met onze zj 5,2 met Prins bleek toen dat lambda sondes slecht waren waardoor computer problemen had nadat sondes vervangen zijn probleem opgelost. (heb e.e.a bij gasboer laten uitlezen)

zit een goeie in den bosch, is gewend met 6 en 8 cilindermotoren te werken. Jos van Dartel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag een afspraak met de gasboer om naar dit probleem te laten kijken. Deze had de storing in 5 min achterhaald, bleek een kapot relais te zijn welke het toerental meet. Dit relais gaat vaker kapot volgens de gasboer vandaar nog even een reply achterlaten voor alle jeepers die hier last van kunnen krijgen.

Groet

Albert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...