ray4590 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 (bewerkt) Hoi, beste forum leden Na veel lezen en altijd met andere mee te zijn geweest 4x4, nu een Grand cherokee 5.2 v8 te hebben gekocht. (auto waar ik ook nodige keren mee mee ben geweest) gezien dat deze nog orgineel was op de 30inch at banden, zijn ook de nodige schade's aan de auto onstaan daar naast had hij nog wat normale onderhoud nodig. even een lijstje wat er de komende tijd zal gaan gebeuren. De normale onderhoudspunten die ik ga aan pakken : -Wielremcillinders achter vervangen -motorsteun links vervangen -handrem werken maken -as keering links achter -lagers diffrentieel achter as -stuurdemper vervangen dit zijn zo'n beetje de punten die niet werken. dan nu een lijstje met de preparatie's voor het offroad rijden: 5-5,5 inch lift 33x10,5x15 inch mudt banden visco van vervangen voor een elec exemplaar rocksliders op de plaats waar nu de orginele dorpels zitten. tussenbak beschermplaat bumpers aanpassen/ lierbumper/ stalen achter bumper zo dan nu een paar foto's zoals ik hem heb gekocht. Heb inmiddels 3 inch rancho voor veren aangeschaft en 2 inch budget boost welke samen met f>r swap voor een 5 tot 5,5 inch verhoging moeten gaan zorgen:D:D. Begonnen met de f>r swap en verwijderen van stabelisator stangen. hier een slechte foto' gemaakt met de telefoon. Verder heb ik inmiddels de uitlaat vanaf de kat gedemonteerd, waar naar ik er achter kom dat deze van binnen geheel vergruist is . Dit ivm dat ik in de toekomst de uitlaat links voor het achter wiel wil laten uit komen. verder heb ik in middels de achterste draag armen verlengd om de juiste maten te achterhalen om ze hierna zelf nieuwe te maken. hier heb ik ook de 5,5 inch verhoging bereikt heb alleen nog geen foto's gemaakt. Dat was het dan voor deze keer volgende week zullen de voorste draag armen ook af zijn dan zal ik ook foto's posten van de verhoging en de tot dus ver uitgevoerde aanpassingen. January 31, 2010 bewerkt door ray4590 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 hey die ken ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ray4590 Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 hey die ken ik. Haha dat denk ik toch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCJosh Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Als je er zoveel werk van gaat maken, is het dan niet een goed idee om er gelijk een long-arm set onder te bouwen? Zoals bv IRO dat in hun set heeft.... http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-Z7PLA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ray4590 Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 een long arm staat ook op het lijstje alleen wil ik dit niet met de orginele assen doen en in tussen tijd wil ik wel graag 4x4 dus dan ga ik eerst opzoek naar leuke assen en dan komt er een long arm kit ivm met de beugels op de assen die dan ook moeten veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ray4590 Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 hmm raar alle foto's zijn weg maar goed de tijdelijke 5,5 inch verhogen is af. ik heb besloten om toch een soort long arm kit te gaan maken. het is de bedoeling dat de voorste ca's bij de tussen bak steun op de uni body worden gemonteerd en aan de as kant de bovenste arm op de onderste draag arm komt. de achter kant komen de bevestigingen ongeveer 30 cm naar voren toe. tevens worden de upper ca's vervangen door een frame boven het diff en 2 ca's die in een drie hoek vorm hier op komen. dit is dus niet een echt long arm systeem maar geeft je wel veel meer flex. hier dan een paar foto's zoals hij er nu bij staat met de 5,5 inch verhoging en 29" banden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ray4590 Geplaatst April 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2010 we hebben niet stil gezeten. de jeep zonder bumpers met de 5,5 inch verhoging en 35 inch bf goodrich mt hier een paar foto's van het pas werk dan nu de ca's aanpassen en bumpers gaan maken. binnenkort foto's van de aangepaste ca's en het begin van de montage lier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2010 (bewerkt) Ziet er mooi uit! Heb je al een flextest gedaan? April 2, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ray4590 Geplaatst April 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2010 nee, ik moet nu eerst de ca's aanpassen namelijk met veren raak de band het spatbord aan deur zijde wanneer dit gebeurd is plaats ik hier foto's van en dan ga ik ook de flex uitproberen doormiddel van de heftruck er onder in te zetten. maar ik zal jullie op de hoogte houden van de veranderingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.