Spring naar bijdragen

JGC 4.7 H.O. - LPG - Kopsmering?


Recommended Posts

Hey

Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste JGC.

Dit weekend ben ik een 4.7 H.O. gaan bekijken.

Net geen 40.000km op de teller, de wagen heeft een prins lpi installatie maar geen kopsmering.

De installateur (erkend door Chrysler/Jeep) had de eigenaar gezegd dat dit niet nodig was op deze motor.

Wat is jullie ervaring hiermee?

De wagen was zeer netjes en stond mij wel aan ... maar ik wil toekomstige kosten uiteraard beperken.

Kan het kwaad om 40.000 km zonder kopsmering te rijden?

Kan deze nog achteraf gemonteerd worden?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste vriend...

Ik heb een WJ 4.0 mèt kopsmering.

Volgens 10 zgn. 'specialisten' was dit niet nodig.

Volgens 10 andere was dit wel nodig.

Wat ik je wil duidelijk maken is, dat er in de autowereld heel veel mensen rondlopen en die hebben natuurlijk allemaal een mening. (Uit het Engels: Opinions are like assholes, everybody has one...:blink:).

Uiteindelijk moet je de keuze maken: wil je heel lang met de wagen rijden zonder zorgen, of ga je hem na 50.000 km dumpen.

In het eerste geval zou ik kopsmering installeren (kost amper 150 euro) en in het tweede geval kun je je aansluiten bij die verkoper.

Maar het kan in feite geen kwaad doen hoor.

Trouwens , deze morgen was er hier een topic van iemand die zijn V8 koppen heeft mogen laten reviseren omdat de kleppen ingeslagen waren door op LPG te rijden.... dus ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn WJ rijdt nu inmiddels iets meer als een jaar met een LPI en ook een FlashLube geinstalleerd. Tot nu toe probleemloos.

De schade bouwt zich langzaam op, maar of iedere auto inderdaad schade krijgt is nog maar de vraag ( heb zelf 300.000 met gas gereden in een Dodge Ram Van zonder FlashLube en zonder problemen )

Maar om risico's uit te sluiten/verminderen zou ik toch maar die 150 of zo uitgeven voor een smeersysteem. Dat bedrag stelt nix voor in verhouding met de prijs van een set koppen en het ge(*&^$$ wat je er mee hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die wagen echt maar 40.000 km heeft gereden, dan moet je je zeker geen zorgen maken.

We spreken hier over een 4.7 motor en niet over een 1300...

dus heeft die motor niet echt veel hoge toeren gemaakt, wat ervoor zorgt dat de kleppen een lang leven leiden.

Het is pas als er een varken achter het stuur heeft gewoond dat ik daar mijn twijfels over zou hebben. Maar bij een normale rijstijl en op die amper 40K km mag je gerust zijn.

je kunt alsnog een flashlube systeem erop laten zetten en dan ben je zeker 200.000 km gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige schade veroorzaker is de rechtervoet.

Shumi heeft toch ook niet op LPG z'n wereldkampioenschappen gewonnen:lol:

Ik geloof zelf niet zo in die flashlube, maar kwaad zal het idd niet doen.

Rij zelf in WJ 4.7 G3, auto heeft nu zo'n 40.000km weg op gas (daarvoor een 100.000 op benzine) en ben niet van plan het te installeren.

Langdurige zware belasting op LPG moet je wel voorkomen.

Ben wel een stevige rijder maar topsnelheden interesseren mij niet. Moet of wil ik persé zonodig boven de 140km/u dan zet ik hem op benzine.

Heb vroeger heel wat chrysler koppen gedemonteerd met defecte kleppen, meestal was dit echter van de auto's met een ondermaatse motor waarvan je wist dat ze berijders hadden die alleen maar aan het trappen waren.

Een 4.7 met een 'enigzins' rustige maar vooral bewuste rijstijl.... geen probleem lijkt me (en hoop ik ook voor mijzelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovenstaande klopt zeker !

Lichte motoren op LPG, die veel toeren maken durven wel 's rapper slijten.

Maar een zware Jeep motor die maakt toch niet veel toeren als je je aan de snelheidsbeperkingen houdt...

Bij lokaal verkeer hier in Vlaanderen is de snelheid bijna overal op 30/50/70 km/u beperkt... Maximaal toerental dat mijn WJ dan maakt is... 1700 RPM...

Dus: verstandig rijden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 jaar geleden ook een WJ gekocht, gas in laten bouwen.

Ik vroeg als het nodig is voor extra smering van de kleppen.

Antwoordde hij. niet nodig bij deze motoren. De 4.7 wordt ook bij Dodge gebruikt, en ook daar paste hij dat niet toe.

Nu rijden we hier niet met hoge snelheid. ( tussen 80 en 110 km)

dus laag toeren. Ik ben inmiddels 80.000 km verder. en rijdt prima.

Maar ik hou wel rekening mee dat over 1 a 2 jaar iets met revisie zou komen..

De extra smering geeft je een uitstel van ca 30.000 km, en dan heb je het probleem ook.

Dan vindt ik het zelf niet waard om de toevoeging te doen. (maar dat is persoonlijke mening)

Het belangrijkste is dus, hoe hoog jaag jij je motor op in toeren. (zakt je rechter voet erg naar beneden :))

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...