Spring naar bijdragen

Motor maakt een raar geluid sinds maasvalkte


Chris
 Share

Recommended Posts

Dan lijkt er geen sprake van waterslag! Dan zou ik me geen zorgen maken om het draaiend gedeelte van de motor. In elk geval niet vanwege deze doorwading..

Keertje lekker warm rijden lijkt me overigens geen slecht idee. Motoren hebben op den duur een hekel aan korte afstanden, met dit koude weer zeker. Condens, smeerolieverdunning en verstoorde passingen zijn aan de orde.

Vreemde was dat voor "De Maasvlakte" de olie zwart was en direct erna beige kleurig. Er is geen water door het luchtfilter in de motor gekomen, oliepeilstok kan wel (de wagen stond rechts vrij diep in het water).

Na "De Maastvlakte" heb je onderweg naar huis zeker de motor goed warm gereden, eventueel vocht lijkt me op die manier wel verdreven.

Je kan de compressie eens (laten) meten, weet je al wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na "De Maastvlakte" heb je onderweg naar huis zeker de motor goed warm gereden, eventueel vocht lijkt me op die manier wel verdreven.

Ik kan je vertellen dat wat er uit die carteraftapplug kwam meer gelijkenis had met een aangelengd modderstroompje dan met olie. Daar is een goeie plons water naar binnen gekomen, en wie weet wat voor troep nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook wel eens in een plasje stil gestaan op de maasvlakte (zie foto blazer beginpagina www.chaosboyz.nl)

Ben er niet goed vanaf gekomen en bij de botlektunnel op de terugweg stilgevallen.

Krukaslagers letterlijk ertussenuit gesmolten

Water bij de olie gekomen

Helaas nooit de echte oorzaak kunnen achterhalen maar twijfel nog steeds aan een scheur ergens in het blok waardoor er koelvloeistof bij de olie is gekomen (of de warmtewisselaar in de radiateur kapot waar ook motorolie doorheen stroomt om te koelen)

Cavitatie op de lagers was in ieder geval duidelijk.

Duidelijkheid zou ik nog steeds wel graag willen hebben maar dan zou ik mijn oude cilinderkoppen af moeten laten persen en het motorblok moeten fluxen. Beetje duur allemaal. Ander blok was makkelijker.

Hoop dat het voor jou wel mee gaat vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...