Spring naar bijdragen

help 4.2 ltr. met weber carb. slaat af


tammo007
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik mijn cj 7 weer opgebouwd.

Ik heb er gelijk een weber 34 opgezet, maar nu heb ik het volgende probleem.

Als ik hem koud start, start die bijna gelijk.

Na ongeveer 10-15 sec slaat de motor opeens af.

Als ik hem daarna weer start dan slaat de motor aan, maar rond de 1000 toeren loopt hij ook weer gelijk terug en slaat af.

Wanneer ik het gas erop hou dan blijft de motor wel lopen, maar als ik het gas weer loslaat slaat de motor weer af.

Ik heb al meerdere topics gelezen hier op de forum , maar ik kom er niet uit.

In de handleidingen lees ik wel een hoop over hoe je hem moet afstellen, maar dat gaat lastig als de motor niet blijft lopen.

Ik heb de idle mixture screw op de std. afstelling gezet, zoals hier beschreven;

http://www.redlineweber.com/html/Tech/carburetor_set_up_and_lean_best_.htm

Als ik wat aan de idle speed screw draai gaat die wel hoger in toeren lopen, zo rond de 2000-2500 toeren maar dat is ook niet al te best.

Heb de elec. choke er ook al een keer afgehaald en de klep open gehouden,dan loopt de motor iets hoger in toeren maar slaat ook af

Wat me verder op viel als ik hem rond de 1000 toeren laat draaien, dat de motor een beetje knalt in de uitlaat(backfire?).

Heeft er iemand advies???

Of woont er iemand in de buurt van Lochem, die er verstand van heeft en mij zou kunnen helpen.(evt voor een vergoeding)

Alvast bedankt,

Tammo Nijenhuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He paul,

Is dat nog steeds dezelfde jeep die ik toen uit het water heb getrokken in Havelte?:blink::)

Mijn jeep staat binnen in de garage, en hij is G-star raw grijs.

Aan de ontsteking heb ik niks veranderd, ik zou ook niet echt weten hoe je het moet checken met een stroboscoop.

Hij heeft het met de oude carb. altijd wel redelijk gedaan.

Woon je nog steeds in Lochem?

groetjes,

Tammo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi tammo,ik heb precies zelfde probleemp gehad,ik heb er ook weber(38outlaw op 4.2 yj)op die wat stuipjes HAD!!met de kou.om te beginnen(zoals pullie al zei)onsteking mot perfect op tijd staan,zit alles goed vast op je spruitstuk?(ivm lekkage/valse lucht etc),benzine filter schoon?zit er adapter plaat tussen carb en spruitst.?(zat bij mij wel,zit gaatje aan zijkant(vacuum?) die je mot afdoppen met bijgeleverd imbusboutje)afstellen bij warme motor!!,speed iddle screw lossen zodattie gasklep niet meer raakt,choke mot helemaal open staan,iddle mixture screw indraaien,en net zolang uitdraaien tot je motor blijft lopen rond de 600/700rpm,dan speed iddle screw tegen aanslag aan draaien en dan mot het goed zijn,zo heb ik het gedaan,mijne staat hele week stil,buiten op me werk,en elke vrij/zat: starten lopen! succes en ik hoort wel of het gelukt is gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt Rob,

Ga morgen gelijk even na vacuum lekkage zoeken.

Ik heb alle adapters gebruik in het pakket, en alle pakkingen die erbij zaten.

1 slang van luchtfilter naar kleppendeksel

1 slang van carb naar kleppendeksel

1 kleine slang van carb. naar vacuumpot bij de ontsteking.

Als ik het gaspendaal indruk spuit er behoorlijk wat benzine in de carb, denk dus dat de benzinefilters wel ok zijn.

Nog advies hoe ik een vacuum lekkage kan vinden, ik deed het altijd met wat remmenreiniger.begon altijd wat sneller te lopen bij een lekkage.

Wordt nu alleen wat lastig omdat die niet blijft lopen.

Ik heb wel 1 vacuumpotje weg gehaald, net onder waar de carb. gemonteerd zat.Die zat namelijk tegen mijn stuurstang aan.

Dicht gemaakt met een plaatje en vloeibaar pakking er tussen.

Dit kan toch niet een probleem zijn? er zat niks op aangesloten.

Groetjes,

Tammo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...