Spring naar bijdragen

Bandenmaat


 Share

Recommended Posts

Goeiedag,

Als echte jeep newbie de vraag of jullie mij aanraden om andere wielen te nemen als ik wat grotere banden onder mijn jeep wil.

Het is een 2004 Wrangler Sahara met van die 15" alu velgen en er zitten nu van die Goodyear GSA banden onder. Maar ik wil dus een flinke slag groter (hoger en breder). Of zou ik dan toch andere velgen moeten ?

groeten,

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15" is vrijwel de standaard velgenmaat in de offroad. je velgen kan je dus perfect opnieuw gebruiken als je je banden maar niet te breed neemt. in de omtrek van de band kan je tegenwoordig to ergen in de 40 " gaan, dus dat is niet zo'n probleem. wat natuurlijk wel een probleem is, is voldoende ruimt hebben om al dat rubber kwijt te raken. de meest wrangers die je ziet zitten op 31" of 33 " banden. hiervoor heb je respectivelijk 2.5 " en 4 " verhoging nodig. er duiken nog wel wat ander problemen op als je voor grotere banden gaat, maar als je voor 33 of kleiner gaat valt het nogal mee.

congratz met je jeep, veel pezier ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok superbedankt voor je antwoord. Dus even voor de zekerheid :

15" velgen zijn geen probleem (ook niet als ze maar 7" breed zijn??)

enne als ik naar 31" wil dan is er misschien een kleine bodylift nodig van 2.5"

Nou dat lijkt me te doen. Veel hoger kan ik mijn Jeep niet maken aangezien de parkeergarage in onze flat niet zo'n hoge deuropening heeft..

nogmaals bedankt

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2004-Sahara...nice cool.gif af en toe rij ik kwijlend voorbij (ja voorbij) de dealer hier en zie ik ze staan.

'ik' sta nu op 33-ers met een 2.5 verhoging...op de standaard 15" velgen, gaat prima. Zit nu wel een beetje met de versnellingen te stoeien omdat door de grotere omtrek van de band (dat bedoelde MugZy waarschijnlijk o.a. met andere problemen).

In theorie kan de TJ op standaard ophanging rijden met 31" banden, maar dan kom je al snel in de knoei met scherpe bochten (aanlopen tegen schokbrekers e.d.) en in het terrein (je hebt snel nieuwe spatborden nodig wink.gif )

Dus een kleine verhoging kan dan nooit kwaad.

luchtweerstand, vibraties, wegligging...wie mooi wil zijn moet pijn lijden? smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...