Spring naar bijdragen

Eerste GC, is dit wat?


Recommended Posts

beste groep,

ik ben op het ogenblik in het bezit van een Ford Explorer op grijs kenteken,

maar wegens 'omstandigheden' moet ik deze vaarwel zeggen.

Nu is mijn oog gevallen op de Grand Cherokee, iets wat ik al jaren wilde

maar de prijzen me toendertijd wat tegenvielen. Het volgende kan ik nu

krijgen, waarbij de verkoper (opkoper van faillisement) me deed doen

geloven dat dit een buitenkansje is. Wat vinden jullie:

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 V6

geel kenteken

1999

130.000 km

lpg G3 onderbouw

banden so-so

perfecte bekleding (zwart leer)

lak perfect en geen steenslag

wel dakrailing maar geen (hoe heten die dwarsdingen eigenlijk?)

18.500 euro

met inruil Explorer 1996 (wat wel zal moeten ivm marktwaarde)

14.000 euro

Ik kom soortgelijke modellen op Marktplaats tegen voor ongeveer

19.000 euro, maar dan met minder kilometers. Is die G3 zo veel waard?

Vriendelijke groet

Remko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Ik moet bekennen dat ik zo gauw niet durf te zeggen of het een buitenkansje is.

Wat ik wel weet is dat een G3 installatie in een gebruikte auto als regel niet veel meerwaarde geeft aan de auto.

Vorig jaar heb ik een Grand Voyager 2.4 '96 met G3 ingeruild tegen mijn GC 5.2 '96. Vraagprijs voor de GC was toen ook 18,5 en ik heb toen voor mijn Voyager 8 terug gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het welkom op dit forum.

Als je vorig jaar een GC van toen 8 jaar oud voor 18.500 hebt gekocht,

is datzelfde bedrag voor een 6 jaar oude, nieuw model dus best een

aardige prijs. Echter, die 130.000 km, is dat veel voor een GC? En zeker

op lpg? Ik kocht mijn Explorer met 54000 op de teller, die was net ingereden.

Paz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij: Welkom!!

Vergeet niet dat jij het over een 4.0i 6 cilinder hebt, terwijl Buffalo een 5.2 V8 heeft! De 4.0i is ook nieuw veel goedkoper en is gebruikt ook goedkoper!

130000km is echter ook voor de 4.0i niet veel! Daarvoor hoef je hem niet te laten staan en ook niet omdat het een 4.0i is. Het is een heerlijke motor, zeker krachtig genoeg!

Maar een V8 is nu eenmaal net wat sterker en meer geliefd....

Succes met je beslissing!!!

Oja.... als de garage zegt dat het een V6 is, hebben ze nog niet onder de kap gekeken! De 4.0i is namelijk een I6 ( inline...) wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank. Dat V6 verhaal is mijn eigen fantasie, mijn Explorer is V6, deze GC natuurlijk niet.

Mijn vraag alsnog: buitenkans of gewoon normaal. Kan je zo'n wagen zo maar meenemen voor een keuring bij een Jeep dealer? Of is dat niet gebruikelijk, en waar moet ik zoal op letten? Ik hoorde iets over achterassen, remmen die vaak slijten?

paz

Remko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat blijft een persoonlijke zaak.... en een buitenkans? Als het een WJ is ( nieuwer model met heldere koplampen) dan mag de prijs hoger zijn dan van een ZJ ( iets hoekiger model en geen tongue.gif heldere koplampen).

Met zo'n auto kun je natuurlijk altijd even naar de Jeep-dealer rijden! Dat wordt wel meer gedaan en ik heb er hier al wel vaker positieve berichten over gelezen.

Let trouwens ook even op bijgeluiden uit de aandrijflijn als je (kleine) 8jes rijdt, knoepende geluiden duiden op een defect in de tussenbak (visco), en is prijzig om te repareren! (€800 alleen voor de visco en dan moet 'ie er nog in...). Overigens kun je zo'n reparatie bij ±180.000 km gaan verwachten!

Succes met je beslissing!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by sandman@Feb 19 2005, 22:57

Mijn vraag alsnog: buitenkans of gewoon normaal. Kan je zo'n wagen zo maar meenemen voor een keuring bij een Jeep dealer? Of is dat niet gebruikelijk, en waar moet ik zoal op letten? Ik hoorde iets over achterassen, remmen die vaak slijten?

paz

Remko

<div align="right">

Sandman, zoek de posts ff op van Simpleman in dit forum, dan kun je niet anders dan concluderen:

Altijd meenemen voor een controle/keuring bij een Jeep Stealer of ANWB of iemand met kennis van zaken!

click here!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...