sandman Geplaatst February 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 beste groep, ik ben op het ogenblik in het bezit van een Ford Explorer op grijs kenteken, maar wegens 'omstandigheden' moet ik deze vaarwel zeggen. Nu is mijn oog gevallen op de Grand Cherokee, iets wat ik al jaren wilde maar de prijzen me toendertijd wat tegenvielen. Het volgende kan ik nu krijgen, waarbij de verkoper (opkoper van faillisement) me deed doen geloven dat dit een buitenkansje is. Wat vinden jullie: Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 V6 geel kenteken 1999 130.000 km lpg G3 onderbouw banden so-so perfecte bekleding (zwart leer) lak perfect en geen steenslag wel dakrailing maar geen (hoe heten die dwarsdingen eigenlijk?) 18.500 euro met inruil Explorer 1996 (wat wel zal moeten ivm marktwaarde) 14.000 euro Ik kom soortgelijke modellen op Marktplaats tegen voor ongeveer 19.000 euro, maar dan met minder kilometers. Is die G3 zo veel waard? Vriendelijke groet Remko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst February 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 Welkom hier. Ik moet bekennen dat ik zo gauw niet durf te zeggen of het een buitenkansje is. Wat ik wel weet is dat een G3 installatie in een gebruikte auto als regel niet veel meerwaarde geeft aan de auto. Vorig jaar heb ik een Grand Voyager 2.4 '96 met G3 ingeruild tegen mijn GC 5.2 '96. Vraagprijs voor de GC was toen ook 18,5 en ik heb toen voor mijn Voyager 8 terug gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandman Geplaatst February 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 Dank je voor het welkom op dit forum. Als je vorig jaar een GC van toen 8 jaar oud voor 18.500 hebt gekocht, is datzelfde bedrag voor een 6 jaar oude, nieuw model dus best een aardige prijs. Echter, die 130.000 km, is dat veel voor een GC? En zeker op lpg? Ik kocht mijn Explorer met 54000 op de teller, die was net ingereden. Paz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 Ook namens mij: Welkom!! Vergeet niet dat jij het over een 4.0i 6 cilinder hebt, terwijl Buffalo een 5.2 V8 heeft! De 4.0i is ook nieuw veel goedkoper en is gebruikt ook goedkoper! 130000km is echter ook voor de 4.0i niet veel! Daarvoor hoef je hem niet te laten staan en ook niet omdat het een 4.0i is. Het is een heerlijke motor, zeker krachtig genoeg! Maar een V8 is nu eenmaal net wat sterker en meer geliefd.... Succes met je beslissing!!! Oja.... als de garage zegt dat het een V6 is, hebben ze nog niet onder de kap gekeken! De 4.0i is namelijk een I6 ( inline...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sandman Geplaatst February 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 dank. Dat V6 verhaal is mijn eigen fantasie, mijn Explorer is V6, deze GC natuurlijk niet. Mijn vraag alsnog: buitenkans of gewoon normaal. Kan je zo'n wagen zo maar meenemen voor een keuring bij een Jeep dealer? Of is dat niet gebruikelijk, en waar moet ik zoal op letten? Ik hoorde iets over achterassen, remmen die vaak slijten? paz Remko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2005 Tja, dat blijft een persoonlijke zaak.... en een buitenkans? Als het een WJ is ( nieuwer model met heldere koplampen) dan mag de prijs hoger zijn dan van een ZJ ( iets hoekiger model en geen heldere koplampen). Met zo'n auto kun je natuurlijk altijd even naar de Jeep-dealer rijden! Dat wordt wel meer gedaan en ik heb er hier al wel vaker positieve berichten over gelezen. Let trouwens ook even op bijgeluiden uit de aandrijflijn als je (kleine) 8jes rijdt, knoepende geluiden duiden op een defect in de tussenbak (visco), en is prijzig om te repareren! (€800 alleen voor de visco en dan moet 'ie er nog in...). Overigens kun je zo'n reparatie bij ±180.000 km gaan verwachten! Succes met je beslissing!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst February 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2005 Originally posted by sandman@Feb 19 2005, 22:57 Mijn vraag alsnog: buitenkans of gewoon normaal. Kan je zo'n wagen zo maar meenemen voor een keuring bij een Jeep dealer? Of is dat niet gebruikelijk, en waar moet ik zoal op letten? Ik hoorde iets over achterassen, remmen die vaak slijten? paz Remko <div align="right">← Sandman, zoek de posts ff op van Simpleman in dit forum, dan kun je niet anders dan concluderen: Altijd meenemen voor een controle/keuring bij een Jeep Stealer of ANWB of iemand met kennis van zaken! click here! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.