Spring naar bijdragen

abs lampje brandt


Recommended Posts

daarnet een stuk in de sneeuw gereden op de heenweg werkte de remmen nog prima maar op de terug weg ging ineens het abs lampje aan en gaat ook niet meer uit ,en als ik nu op sneeuw rem werkt het abs niet meer

iemand een idee wat nu te doen???? en kan je hier mee door blijven rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuw, ijs of vuil tussen de ABS-ring en sensor zou in feite niets uit moeten maken; de sensor werkt op magnetisme. Wat wel kan is dat er een draadje naar een van de sensoren is afgebroken of los komen te zitten. Die kun je eenvoudig eens controleren.

Wat ook kan is dat door ijs of sneeuw de sensor-positie t.o.v. de ring is gewijzigd. Voor zover ik weet kan dit alleen bij de achterste sensoren; de voorste zijn niet afstelbaar en dus vast.

Al gecontroleerd of de zekering nog heel is?

Met een gewone OBD2 scanner is het ABS-systeem helaas niet uit te lezen; dat kan alleen bij de dealer :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit probleem had ik vorige week ook :bye1:

het lampje ging steeds branden zonder aanwijsbare reden .

alles schoongemaakt en nagekeken maar zonder resultaat.

zelfs de hele abs computer onder de pomp vandaan gehaald om te kijken of er iets mee was ...

de oplossing zat aan de passagierskant bij de zekeringkast .

schijnbaar komt daar een stekker vandaan die iets met de abs van doen heeft .

daar zit een soort zekeringenblok met allerlei stekkers eraan .

als je de vloerbeddeking en wat plastic weghaalt kan je er redelijk bij .

veel van de zekeringen en stekkers waren behoorlijk geoxideerd

alles daar ook schoongemaakt en weer opgebouwd .

nu werkt alles weer zoals t hoort en als extra doet nu mijn overhead console t ook weer ! (die komt schijnbaar ook daarvandaan )

succes in ieder geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuw, ijs of vuil tussen de ABS-ring en sensor zou in feite niets uit moeten maken; de sensor werkt op magnetisme. Wat wel kan is dat er een draadje naar een van de sensoren is afgebroken of los komen te zitten. Die kun je eenvoudig eens controleren.

Wat ook kan is dat door ijs of sneeuw de sensor-positie t.o.v. de ring is gewijzigd. Voor zover ik weet kan dit alleen bij de achterste sensoren; de voorste zijn niet afstelbaar en dus vast.

Al gecontroleerd of de zekering nog heel is?

Met een gewone OBD2 scanner is het ABS-systeem helaas niet uit te lezen; dat kan alleen bij de dealer :yes:

bedankt voor jullie reacties de zekering heb ik nagekeken en die is nog goed,mrobers hoe kan ik zien of de sensor positie t.o.v. de ring gewijzigd is ?? komt dit probleem wel meer voor?

en kan ik hier mee doorrijden??????????:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al eens eerder gehoord dat de afstelling van de achterste ABS sensoren is veranderd doordat er iets (modder of iets meer vasts) is tussengekomen. Vóór kan dat niet. Hoe je het kunt controleren weet ik niet uit mijn hoofd, daarvoor moeten we in de werkplaatshandleiding kijken en die heb ik even niet voorhanden hier :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuw, ijs of vuil tussen de ABS-ring en sensor zou in feite niets uit moeten maken; de sensor werkt op magnetisme. Wat wel kan is dat er een draadje naar een van de sensoren is afgebroken of los komen te zitten. Die kun je eenvoudig eens controleren.

Wat ook kan is dat door ijs of sneeuw de sensor-positie t.o.v. de ring is gewijzigd. Voor zover ik weet kan dit alleen bij de achterste sensoren; de voorste zijn niet afstelbaar en dus vast.

Al gecontroleerd of de zekering nog heel is?

Met een gewone OBD2 scanner is het ABS-systeem helaas niet uit te lezen; dat kan alleen bij de dealer :(

nogmaals bedankt voor de tip ik heb vanavond aan de achterkant de wielen eraf gehaald en wat blijkt de sensor draad was doormidden gebroken

ik heb het draadje verlengd en weer gesoldeerd ,contact aan en jawel het abs lampje gaat uit alles werkt weer naar behoren,bedankt!!:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...