dirkes Geplaatst December 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2009 beste allemaal, ik heb een jeep cherokee van maart 1998, nu heb ik een probleem, mijn sleutel krijg ik zo nu en dan niet omgedraaid met als gevolg dat de auto niet start, nu wil ik eigenlijk mijn contactslot vervangen maar nu blijken er sleutels te zijn met een chip daarin o.i.d. Mijn vraag hoe kom ik erachter of dat bij mijn sleutel ook zo is, heb helaas maar een sleutel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rolf Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Ik heb sinds een week exact hetzelfde probleem(Cherokee 2001). Soms kan ik de sleutel niet omdraaien. Startonderbreker wordt normaal gesproken door de ab uitgeschakeld,maar er is geen beweging in te krijgen. Stuurslot versleten? Iets binnenin afgebroken? Geen idee. Ik weet overgens dat je je sleutel kunt laten doormeten, daaraan kunnen ze zien of er een chip in zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 (bewerkt) De Sentry Key module zit net onder het contactslot. als je even de plastic cover van de stuurkolom onderaan losvijst zie je hem zo zitten. Meestal een module van Siemens of Bosch. Als die er zit, dan kun je dit niet omzeilen, want die module beslist of de gebruikte sleutel wel geregistreerd is als 'owner'. het contactslot zelf heeft in feite geen uitstaans met deze techniek. In de sleutel zit een transponder die draadloos reageert op het signaal van de SKM. Dus, mijn theorie is: kleef de originele sleutel onderaan op de stuurkolom, zodat de SKM hem detecteert en dan kun je m.i. in principe het contactslot vervangen door om het even wat. ... nu ja... het is een theorie hoor... heb ik nog niet uitgeprobeerd. hieronder de originele theorie: OPERATION The SKIS uses a Radio Frequency (RF) transceiver and electronically coded Sentry Key transponders to verify that a valid key is inserted in the ignition switch lock cylinder. If the SKIS recognizes the key as valid, it sends messages to the PCM that will allow the engine to run. If the SKIS does not recognize a valid key, the engine will not run. While the engine starting system will operate and the engine may initially start and run up to about 800 revolutions- per-minute on residual fuel pressure, the vehicle cannot be driven without a valid Sentry Key transponder. The SKIS includes two valid Sentry Key transponders from the factory. If the customer wishes, additional non-coded blank Sentry Keys are available. These blank keys can be cut to match a valid ignition key, but the engine will not run unless the key transponder is also programmed to the vehicle. The SKIS will recognize no more than eight valid Sentry Key transponders at any one time. The SKIS performs a self-test each time the ignition switch is turned to the On position, and will store Diagnostic Trouble Codes (DTCs) if a system malfunction is detected. The SKIS can be diagnosed, and any stored DTC can be retrieved using a DRBIIIt scan tool as described in the proper Diagnostic Procedures manual. March 19, 2010 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Dus, mijn theorie is: kleef de originele sleutel onderaan op de stuurkolom, zodat de SKM hem detecteert en dan kun je m.i. in principe het contactslot vervangen door om het even wat.... nu ja... het is een theorie hoor... heb ik nog niet uitgeprobeerd. hieronder de originele theorie: Klopt, maar je verpest natuurlijk wel de anti diefstal beveilinging.... Mooier is misschien stuurslot vervangen, oude sleutel laten uitlezen en op een nieuwe programeren... Door mij b.v.http://www.schoenmakerij.info/contents/nl/d70_Startonderbreker_auto_sleutel_chip.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Tuurlijk Bartman, Groot gelijk heb je daar. Technisch gezien is het misschien mogelijk om het te omzeilen, maar in realiteit is het wel beter om de startbeveiliging te behouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Klopt, maar je verpest natuurlijk wel de anti diefstal beveilinging....Mooier is misschien stuurslot vervangen, oude sleutel laten uitlezen en op een nieuwe programeren... Door mij b.v.http://www.schoenmakerij.info/contents/nl/d70_Startonderbreker_auto_sleutel_chip.html Goed plan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raphael Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 (bewerkt) Mijn motor(fiets) heeft ook zo'n vervelende sleutel, met het vervangen van het contactslot (om dat er sluiting in zat) gewoon een nieuw slot geplaatst, en de oude sleutel aan de zelfde sleutelring waar ook de nieuwe sleutel aan zit gehangen. een RDIF systeem (het principe waar de sentry key op gebaseerd is) heeft vermoedelijk best wel een lees afstand van een cm of 8. Dus dit zou ook bij een auto moeten werken en blijft je diefstal beveiliging intact. of de pickup antenne, moet alleen rond het slot reageren (staat mij iets van bij van mijn bestelbusje), dan is het een kwestie van de antenne te verplaatsen Thomass March 19, 2010 bewerkt door Raphael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 De antenne van de SKIM is een ronde plastic ring die rond het contact zit van de Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.