Spring naar bijdragen

contactslot probleem sentry key????


dirkes
 Share

Recommended Posts

beste allemaal,

ik heb een jeep cherokee van maart 1998, nu heb ik een probleem, mijn sleutel krijg ik zo nu en dan niet omgedraaid met als gevolg dat de auto niet start, nu wil ik eigenlijk mijn contactslot vervangen maar nu blijken er sleutels te zijn met een chip daarin o.i.d.

Mijn vraag hoe kom ik erachter of dat bij mijn sleutel ook zo is, heb helaas maar een sleutel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb sinds een week exact hetzelfde probleem(Cherokee 2001). Soms kan ik de sleutel niet omdraaien. Startonderbreker wordt normaal gesproken door de ab uitgeschakeld,maar er is geen beweging in te krijgen. Stuurslot versleten? Iets binnenin afgebroken? Geen idee.

Ik weet overgens dat je je sleutel kunt laten doormeten, daaraan kunnen ze zien of er een chip in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Sentry Key module zit net onder het contactslot.

als je even de plastic cover van de stuurkolom onderaan losvijst zie je hem zo zitten.

Meestal een module van Siemens of Bosch.

Als die er zit, dan kun je dit niet omzeilen, want die module beslist of de gebruikte sleutel wel geregistreerd is als 'owner'.

het contactslot zelf heeft in feite geen uitstaans met deze techniek. In de sleutel zit een transponder die draadloos reageert op het signaal van de SKM.

Dus, mijn theorie is: kleef de originele sleutel onderaan op de stuurkolom, zodat de SKM hem detecteert en dan kun je m.i. in principe het contactslot vervangen door om het even wat.

... nu ja... het is een theorie hoor... heb ik nog niet uitgeprobeerd.:bye1:

hieronder de originele theorie:

OPERATION

The SKIS uses a Radio Frequency (RF) transceiver

and electronically coded Sentry Key transponders to

verify that a valid key is inserted in the ignition

switch lock cylinder. If the SKIS recognizes the key

as valid, it sends messages to the PCM that will

allow the engine to run. If the SKIS does not recognize

a valid key, the engine will not run. While the

engine starting system will operate and the engine

may initially start and run up to about 800 revolutions-

per-minute on residual fuel pressure, the vehicle

cannot be driven without a valid Sentry Key

transponder.

The SKIS includes two valid Sentry Key transponders

from the factory. If the customer wishes, additional

non-coded blank Sentry Keys are available.

These blank keys can be cut to match a valid ignition

key, but the engine will not run unless the key transponder

is also programmed to the vehicle. The SKIS

will recognize no more than eight valid Sentry Key

transponders at any one time.

The SKIS performs a self-test each time the ignition

switch is turned to the On position, and will

store Diagnostic Trouble Codes (DTCs) if a system

malfunction is detected. The SKIS can be diagnosed,

and any stored DTC can be retrieved using a

DRBIIIt scan tool as described in the proper Diagnostic

Procedures manual.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus, mijn theorie is: kleef de originele sleutel onderaan op de stuurkolom, zodat de SKM hem detecteert en dan kun je m.i. in principe het contactslot vervangen door om het even wat.

... nu ja... het is een theorie hoor... heb ik nog niet uitgeprobeerd.:no:

hieronder de originele theorie:

Klopt, maar je verpest natuurlijk wel de anti diefstal beveilinging....:)

Mooier is misschien stuurslot vervangen, oude sleutel laten uitlezen en op een nieuwe programeren...

Door mij b.v.;)http://www.schoenmakerij.info/contents/nl/d70_Startonderbreker_auto_sleutel_chip.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar je verpest natuurlijk wel de anti diefstal beveilinging....:no:

Mooier is misschien stuurslot vervangen, oude sleutel laten uitlezen en op een nieuwe programeren...

Door mij b.v.:)http://www.schoenmakerij.info/contents/nl/d70_Startonderbreker_auto_sleutel_chip.html

Goed plan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn motor(fiets) heeft ook zo'n vervelende sleutel, met het vervangen van het contactslot (om dat er sluiting in zat) gewoon een nieuw slot geplaatst, en de oude sleutel aan de zelfde sleutelring waar ook de nieuwe sleutel aan zit gehangen. een RDIF systeem (het principe waar de sentry key op gebaseerd is) heeft vermoedelijk best wel een lees afstand van een cm of 8.

Dus dit zou ook bij een auto moeten werken en blijft je diefstal beveiliging intact.

of de pickup antenne, moet alleen rond het slot reageren (staat mij iets van bij van mijn bestelbusje), dan is het een kwestie van de antenne te verplaatsen

Thomass

bewerkt door Raphael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...