Spring naar bijdragen

Defecte Computer GC 5.2 van nov.1996


Recommended Posts

Deze week heb ik vernomen dat de computer in mijn GC 5.2 van nov.1996 niet goed meer functioneert. Vrijwel alle functies zijn uitgevallen en loopt alleen nog op LPG (dus niet op benzine). De garage vindt het een wonder dat deze Jeep uberhaupt nog loopt. Ik vermoed dat de computer stuk is gegaan doordat het afvoerpijpje van de airco verstopt zat en het condensvocht in de cabine terecht kwam (de auto was van binnen overal nat, vooral bij voeteneinde van de voor passachiers-stoel. Volgens mij zit daar de computer ook...).

Vraagjes:

1. Weet iemand welke type computer dit is. Zijn er elke jaar andere computers ingebouwd. Luistert het nauw welke computer je neemt??

2. Waar is de computer ingebouwd? Waar vind ik het type nummer ervan?

3. Is het een bekend probleem dat de airco condensvocht de boosdoener is?

4. Waar kan ik een computer goedkoop op de kop tikken? Is Ebay USA een optie?

5. Andere suggesties / opmerkingen??

Thanx!

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T.a.v punt 2. De computer zit in de motorruimte tegen de firewall gemonteerd. Voor geschikte "donoren" kun je waarschijnlijk de computers van de bouwjaren 96' t/m 98' gebruiken.

Of er een relatie met het airco condensvocht is, weet ik niet.

Wel zit er aan de passagierszijde een heel blok aan stekkers e.d.

Misschien op die manier een vorm van kortsluiting gemaakt, al lijkt me dat wel wat vergezocht, maar zeg nooit "nooit".

Bovenstaande adressen van Bart Grand zijn absoluut de moeite van het proberen waard.

Suc6 en we horen het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...