Spring naar bijdragen

vacuum schakelaar


Robert2912
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het verwarmingssysteem van de Wagoneer, bouwjaar 1982. De verschillende kleppen in het systeem worden bediend dmv vacuum via een vacuumschakelaar in het instrumentenpaneel.

De vacuumschakelaar wordt bediend dmv drukknoppen, OFF, Heat en Defrost. De vacuumschakelaar is waarschijnlijk defect, weet iemand misschien waar deze te koop is? Een onderdeel nummer helpt ook al!

Het is een rond model schakelaar, waar 3 vacuumslangen op aangesloten worden.

Alvast bedankt!,

Rob

Jeep Wagoneer Brougham, 1982

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerst eens kijken of je uberhaupt vacuum hebt.

Volgens mij gaan vacuumschakelaars niet zo snel kapot.

Ik moet wel zeggen dat ik alleen maar gm-ervaring met vacuum heb, dus ik kan wat betreft Jeep vast nog een hoop leren.

bewerkt door HendrikJan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo HendrikJan,

Ik heb wel vacuum op de ingang van de schakelaar maar het wordt niet omgeleid naar de uitgang van de schakelaar als ik de knop voor defrost of heater indruk...

Het lijkt er dus op dat de schakelaar niet goed is, ik kan alleen nergens zo'n schakelaar vinden op Internet...

Is er iemand die het onderdeel nummer weet? Op mijn schakelaar staat alleen maar een code en geen officieel Jeep part number, ik denk dat deze schakelaar al eens eerder vervangen is..

Alvast bedankt,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het verwarmingssysteem van de Wagoneer, bouwjaar 1982. De verschillende kleppen in het systeem worden bediend dmv vacuum via een vacuumschakelaar in het instrumentenpaneel.

De vacuumschakelaar wordt bediend dmv drukknoppen, OFF, Heat en Defrost. De vacuumschakelaar is waarschijnlijk defect, weet iemand misschien waar deze te koop is? Een onderdeel nummer helpt ook al!

Het is een rond model schakelaar, waar 3 vacuumslangen op aangesloten worden.

Alvast bedankt!,

Rob

Jeep Wagoneer Brougham, 1982

is dit de schakelaar?

730e_2.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies zoals je hem beschrijft.

En zit direct achter de 3 knoppen op het dashbord.

Als je een nieuwe vind laat het me weten ik heb er ook nog 1 nodig.

Bij mij is die nl. ook defect of lek.

Ik heb nog 3 cock-pitjes liggen en ook bij alleen de vaccum schakelaar defect.

(ik heb hem nu alleen op defrost doorverbonden)

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fred,

De schakelaar op jouw foto is een zgn. CTO switch, CTO staat voor Coolant Temperature Override switch.

Dat will zeggen dat afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof de verschillende poorten van deze vacuumschakelaar aangestuurd worden om zo het gewenste vacuum op de juiste plek te krijgen.

De CTO schakelaars op het blok hebben allemaal betrekking op de uitlaatgas emissie (smog control).

Duidelijk dus niet de schakelaar die ik bedoel!

Mijn schakelaar zit inderdaad gelijk achter de 3 knopjes van de heater..

Ik blijf doorzoeken en hou jullie op de hoogte,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...