Spring naar bijdragen

Olie voor voorste dif 4.7 99


Recommended Posts

Hoi,

Ik weet zeker dat onderstaande vragen echt nog nooit op het forum gegooid zijn :unsure::D:D:D

daarom....

Ik wil de olie in het voorste dif vervangen en heb daar even wat vragen over.

- Welk spul kan ik het beste gebruiken?

- hoeveel moet er in?

- hoe weet ik wanneer vol vol is (meten)?

- heb ik er nog speciaal gereedschap voor nodig?

Daarnaast zag ik dat de ontluchtingsslang van het voorste diff er naast lag. Komt dat vaker voor en hoe zorg ik dat het ding op zijn plek blijft zitten?

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik weet zeker dat onderstaande vragen echt nog nooit op het forum gegooid zijn :):D:D:D

daarom....

Ik wil de olie in het voorste dif vervangen en heb daar even wat vragen over.

- Welk spul kan ik het beste gebruiken?

- hoeveel moet er in?

- hoe weet ik wanneer vol vol is (meten)?

- heb ik er nog speciaal gereedschap voor nodig?

Daarnaast zag ik dat de ontluchtingsslang van het voorste diff er naast lag. Komt dat vaker voor en hoe zorg ik dat het ding op zijn plek blijft zitten?

Alvast bedankt

Jeepje

De olie die ik er in heb gedaan dana 30 is 75w140 met ls:blink:, ca 1,2 liter voldoen totaan de onderzijde vulopening. voor het juiste type zie http://wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm#FAXLE

met een trechter gaat dit, zelf heb ik een vacuumpomje :whistle:dat je inknijpt en loslaat zodat de olie omhoog gepompt kan worden, Kost ca 15,=:unsure:

van die ontluchtingsslang heb ik bij de mijne niets gezien.

Het beste kun je de plat met ca 13 boutjes eraf halen en de hele boel schoonmaken:yes: (dan zie gelijk te toestand van de tandwielen, enof er ijzerdeeltjes inliggen), schoonmaken met remreiniger werkt goed. drogen met een doek, dichtmaken met vloeibare pakking effe wachten en vullen maar.

succes:bye1:

Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...