Spring naar bijdragen

wat denken jullie?


MugZy
 Share

Recommended Posts

mijn jeep heeft op dit moment 2.5" veerlift, en 31" BFG M/T's en een 2.5 I4 moter.voor mijn verjaardag krijg ik van het vrouwtje een set ring en pinions. i ben van plan om 4:86 te steken. mijn oude 4:10 wil ik verkopen(iemand interesse?), en met de opbrengst een locker achteraan steken.en ergens deze winter ook nog een 1" bodylift (nodig voor toekomst plannen, en lost voorlopig ook raken van de banden op bij volle flex) volgende zomer ben ik van plan een ramsey8000 vooraan te plaatsen. om deze manier zou ik de reis naar en van iealie moeten maken (mischien is 4:86 iets te klien, maar in de toekomst wil ik grotere banden) dan de volgende winter ben ik van plan om eerst mijn verhoging uit te breiden met nog 0.5 of 1" veerschommel verhoging(zo is alle verhoging mooi verdeeld) en de origineele bodemplaat te vervangen door een plat model, zodat de versnellings bak en tussenbak volledig tussen het chasis verdwijnen, en ik dus een dikke 5 cm overrij hoogte win. hierdoor, en ddo de 3 of 3.5" verhoging zal ik een short shaft kit moeten plaatsen om vibratie en vroegtijding sleet te vermijden. als mijn huidige banden versleten zijn zou ik dan naar 333 rubber willen gaan. verdere plannen zullen daarna in de richting van achteras gaan (super d35, full floter, of iets dergelijks)

is dit haalbaar?, zou het werken? mijn grootste zorg is dat de 4:86 gears te klein zullen zijn voor gebruik met 31" wielen. maar omdat ik meestal niet in moeder zit, maar meer het off-chamber terein opzoek, zou ik het zonde vinden om 4:56 te steken, en later weer te moeten wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm..toeval wil dat ik net naar 33"-sloffen ben gegaan en eigenlijk naar de 3.73 wil, maar 4.10 kan natuurlijk ook. smile.gif

Ik heb geen idee of we dezelfde assen hebben.... volgens mij rij ik op D35/30

Hoe oud/gebruikt zijn ze?

Overigens heb je kans dat je 4000 toeren moet maken wil je met die 4.86 op 31" banden 100 km/u rijden. ik zou voor de 4.56 gaan....Maar misschien heeft Edwin daar meer ervaring mee?

Ik had nog ergens een mooi schema gezien voor versnellingen/banden...zal eens zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik was ook al tot het besluit gekomen dat de 4:86 een beetje over the top waren biggrin.gif . het worden dus 4:56. ik denk niet dat de ring en pinions voor een yj hetzelfde zijn als die van een tj. de r&p's zijn de originele 4.10's die in latere 2.5 yj's zitten. mijn jeep heeft 130000 km op de teller, en tot nog toe ben ik geen veilsel in de as tegengekomen. ze zouden dus als nieuw moeten zijn. de R&p is daan ook helemaal niet het zwakke onderdeel aan zo'n D30/35.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...