Spring naar bijdragen

Steekas CJ 7


Recommended Posts

Hoi,

even een vraag voor de kenners:

het korte stukje van de steekas(ik weet niet hoe het heet) het deel dat zegmaar naar buiten uitsteekt, is dat voor een smalspoor as hetzelfde als voor een breedspoor?

graag jullie mening

Weet je al wat je verder ga doen aan je cj7 na de problemen van gisteren?

Ik blijf erbij dat de combi full locker , 35 ers en standaard steekassen niet de ideale combi is. Het is vragen om problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je al wat je verder ga doen aan je cj7 na de problemen van gisteren?

Ik blijf erbij dat de combi full locker , 35 ers en standaard steekassen niet de ideale combi is. Het is vragen om problemen.

In onze groep afgelopen weekend in sclayn had een cj7 V8 met 35-ers ook problemen met zijn vooras.

Daar komt wss een 30-spline conversiekitje in de vooras (met arb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Steven, dat maakt het zoeken naar zo'n deel eenvoudiger!

Hoi Michel,

ja ik ga in ieder geval terug naar 33 ers, vervolgens komt er een 4 inch liftkit onder, daarna hoop dat ik in ieder geval niet meer kan vasthangen in de body van mij CJ. Ik ga ervan uit dat mijn probleem dan is verdwenen.

De kruisjes die erin zaten had ik nog niet vervangen misschien dat die ook al slecht waren.. maar dat is altijd achteraf..:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je ze toch moet vervangen is het wellicht een overweging om "sterkere steekassen" te nemen zoals die van bv alloy usa met de grotere kruisjes.

Ik heb mijn cj dit weekend in sclayn op de rotsen gigantisch op zijn doos gegeven (zeer gezonde V8 en 33-ers en open dif voor) en ze zijn heel gebleven..... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je ze toch moet vervangen is het wellicht een overweging om "sterkere steekassen" te nemen zoals die van bv alloy usa met de grotere kruisjes.

Ik heb mijn cj dit weekend in sclayn op de rotsen gigantisch op zijn doos gegeven (zeer gezonde V8 en 33-ers en open dif voor) en ze zijn heel gebleven..... :yes:

Hee Steven,

dat gaat dit jaar budgedtair ;) niet meer lukken.. teveel zwik gekocht:whistle:.

maar wat is de prijs ongeveer per set incl kruisjes??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foei joh om je kruisjes de schuld te geven :B Het is de combi die gewoon te zwaar is voor je kruisjes en steekassen. De full locker in je vooras is killing voor kruisjes en steekassen zeker in combinatie met 35 inch banden. Met 33 inch banden zal het minder belastend worden voor steekassen en kruisjes.

Alleen nu jij van een 2.5 naar 4 inch lift ga zal je normaal gesproken 4 cm omhoog gaan. Alleen door het verlagen van de banden van 35 naar 33 inch ga je weer 2.5 cm omlaag. Dus na de veranderingen zou je normaal gesproken 1.5 cm hoger staan als nu. Nu even kijken hoe groot de bussen zijn om je transfercase te verlagen. Als je pech hebt zijn het flinke bussen en dan bestaat de kans zelfs dat na je verbouwing je buikje lager komt te hangen als wat hij nu hangt.

Met die 4 inch lift zal je inderdaad minder snel in je body hangen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar het is inderdaad wel even checken wat je huidige kombo is -> 27 spline inner met 260 ujoint en 27 spline outer hub of 27-260-30, 27-297(tegenwoordig 760)-27, of 27-297-30 enz. en uiteraard ook smal of breedspoor assen (voor de inners) ...

Het is niet per definitie de maat van de banden alleen, het is ook het totaal 'unsprung weight' en behalve soort band (swamper zwaarder dan mud terrain), speelt ook het wiel een rol -> staal, alloy enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Iceman.. dat zegt mij dus helemaal niks:blush:..

Minime, ik ga alvast een wensenlijstje maken voor de komende tijd.. eens kijken welke merken er zijn voor de CJ..

Michel.. volgens de leverancier zou het eigenlijk geen probleem zijn..mits de wielen niet vasthangen..

ik ga het merken wat er gebeurd met 33ers..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal gesproken is het 27-260-27 ... maar indien er vervangen/verbeterd is door eerdere eigenaren kan het een kombo zijn van veel.

Niet om schrik aan te jagen, maar wel om te voorkomen dat je zometeen iets besteld en het is niet de juiste maat of spline-count :D

ok dus .. 27 = aantal spline inner en 260?? 27 is weer aantal outer..

maar wat is 270??

:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...