Spring naar bijdragen

Kachelradiateur vervangen


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Het is al eens ter sprake gekomen, maar wil het nogmaals ter discussie stellen.

Ik wil mijn kachelradiateur vervangen. De een zegt dat het gehele dash eruit moet, en de ander niet. Volgens onderstaande link (jeepforum.com) zou het dash er NIET voor los hoeven. Dat betreft een YJ 1995.

http://www.jeepforum.com/forum/f12/heater-core-219329/

Graag hoor ik van jullie de reactie's uit eigen ervaring, vergeleken met bovenstaande "how to"....

ALvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Vandaag eindelijk eens tijd gehad om er aan te beginnen. Begonnen met de accu + tray te verwijderen. Daardoor kun je 4 moeren op je firewewall loshalen die je kachelhuis vasthouden. Op het kachelhuis zelf haal je 3 kabels los die de kleppen bedienen en de stekker voor de kachelmotor. Een klein beetje wrikken en het hele kachelhuis was na een uurtje onder het dash uit. Het is dus absoluut NIET zo dat het gehele dash los hoeft!!! E.e.a. aan kit ligt nu te drogenm dus het huis is nog niet terug geplaatst, maar daar verwacht ik het meeste werk, om alles weer terug te duwen door de firewall. Morgen ga ik daar mee verder. Zo als het er nu uit ziet is niet makkelijk werk om het radiateurtje te vervangen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig simpele oplossing; de 4 boutjes aan de firewall iets losser gedraaid en klep ging weer open/dicht.

Bij mij gaat de warm/koud instelling ook zeer zwaar (dat zo'n klein hendeltje die krachten aan kan!). Lossen van die 4 boutjes kunnen wellicht bij mij ook oplossing bieden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...