Spring naar bijdragen

voor de kenners


JDGADE
 Share

Recommended Posts

Een aantal vragen:

Is het een probleem als er roest op de tandwielen van mijn differentieel zit? Of slijt dit er in verloop van tijd we weer af?

Hoe kan ik zien wat voor assen ik heb?

Hoeveel decibel mag er aan geluid uit mijn uitlaat komen? Heb er nu alleen een cherrybomb tussenzitten, dit moet voldoende zijn toch?

Kan ik alleen via sites als markplaats.nl aan een AMC 304 komen of kan dit ook via een andere weg?

;):bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de roest een probleem is zal vooral afhangen in welke mate deze aanwezig is.

Is het een beetje oppervlakteroest door lang stilstaan of is het metaal echt beschadigd..

Een motor kan je via verschillende kanalen vinden, zowel via Nederlands verkoopssites als internationale of via forums.

hier staat bv nog een 360 te koop:

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=16475

kwestie van zoeken hé..

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

roest op de tandwielen komt als je alleen in 2wd rijdt en maar heel weing in de 4wd rijdt en de vrijloopnaven uitgeschakeld hebt je bent niet de eerste /enige die dit heeft

kan alleen duur uitvalen en niet alleen het dif zit vol met roest en condens

ook je kruisjes van de steekassen voor gaan vast zitten wat weer een slecht

stuurgedrag tot gevolg heeft

jeeppatent elende zonder end

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal vragen:

Kan ik alleen via sites als markplaats.nl aan een AMC 304 komen of kan dit ook via een andere weg?

;):)

mijn amc 304 doe ik misschien weg. ik ben nu met een motor ombouw bezig van amc naar chevy. eerst moet alles goedlopen. en daarna zie ik wel. maar dat kan nog wel een halfjaartje duren voordat het zover is

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn amc 304 doe ik misschien weg. ik ben nu met een motor ombouw bezig van amc naar chevy. eerst moet alles goedlopen. en daarna zie ik wel. maar dat kan nog wel een halfjaartje duren voordat het zover is

Ok pm me tegen die tijd dan maar eens, mijn voorkeur gaat ook uit naar een 304. Aangezien mn CJ uit '86 komt wacht ik daar dan ook nog even mee(gezien de te betalen bedragen op dat moment)

En wat gebruiken jullie in je assen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

roest op de tandwielen komt als je alleen in 2wd rijdt en maar heel weing in de 4wd rijdt en de vrijloopnaven uitgeschakeld hebt je bent niet de eerste /enige die dit heeft

kan alleen duur uitvalen en niet alleen het dif zit vol met roest en condens

ook je kruisjes van de steekassen voor gaan vast zitten wat weer een slecht

stuurgedrag tot gevolg heeft

jeeppatent elende zonder end

Zal morgen wel even een foto maken van het geheel,

Het grappige is heb hem wel veel gebruikt maar destijds op Terschelling waar nogal wat zand en zeewater is. Daar heeft mn vorige AMC 258 motor t ook begeven...

Maar wat voor olie gebruik jij dan in je assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zee en strand zijn funnest voor je Jeep.

Het zout komt echt overal in en tussen, electro, mechanica maar ook de carroserie en je chassis.

Als je gereden hebt op het strand oid. altijd meteen alle vetnippels doorsmeren en de wagen goed schoonmaken, ook binnenkant van je chassis goed doorspoelen.

Als je ook door ( diep ) water gereden hebt, ververs dan bij voorkeur ook je olie van de diffs en bakken maar controleer altijd of er water in is gekomen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zee en strand zijn funnest voor je Jeep.

Het zout komt echt overal in en tussen, electro, mechanica maar ook de carroserie en je chassis.

Als je gereden hebt op het strand oid. altijd meteen alle vetnippels doorsmeren en de wagen goed schoonmaken, ook binnenkant van je chassis goed doorspoelen.

Als je ook door ( diep ) water gereden hebt, ververs dan bij voorkeur ook je olie van de diffs en bakken maar controleer altijd of er water in is gekomen !!!

Thanks man, 3 maanden nadat k mn jeep had reed ie al niet meer, heb m destijds wel goed afgespoeld etc. Alleen nooit gekeken naar de andere dingen

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...