Spring naar bijdragen

De al veel besproken stoelverwarming


Recommended Posts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nu met plaatjes!

853140_BB_02_FB.EPS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zou dat niet werken? zijn speciaal bedoeld voor inbouw. Hebben meer standen en thermostaat...

Heeft je ZJ geen stoelverwarming?

Als er al wel defecte verwarming in zit is het vaak klusje van niks om het te repareren, krijg je ook geen vreemde knopjes op je dash.

Zie ook de how to van mrrobbers (?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom zou dat niet werken? zijn speciaal bedoeld voor inbouw. Hebben meer standen en thermostaat...

Heeft je ZJ geen stoelverwarming?

Als er al wel defecte verwarming in zit is het vaak klusje van niks om het te repareren, krijg je ook geen vreemde knopjes op je dash.

Zie ook de how to van mrrobbers (?).

Mijn ZJ heeft wel stoel verwarming maar deze is voor de zoveelste keer kapot.. dus wil ik er compleet nieuwe matje in zetten. ben ik voorlopig overal vanaf.. Ik wil alleen de matjes inbouwen.

Groet

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voorlopig...:P

Die matjes gaan ook kraken binnenin. En dan verschuiven onder het leer en zo... is niet ideaal denk ik.

Kun je niet nogmaals je bestaande verwarming repareren ? Zal wellicht weer ergens een draadbreuk zijn niet ?

Ik weet het niet.. zal nog wel een keer kijken maar het is nooit echt goed geweest...

Ik ga proberen incourant ergens een paar verwarmings matjes te kopen (werk bij volvo dealer) en die knutsel ik er dan in moet lukken denk ik jullie horen van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je John met 'nooit echt goed geweest' ?

In principe kan die verwarming enkel maar werken of niet werken. Een tussenstap is er niet.

Ehhh... jawel; ik heb een keer gehad dat een draad niet goed (door mijzelf) was gesoldeerd met als gevolg dat de verkeerde weerstand werd gemeten door de NTC en dat had weer als gevolg dat ik m'n reet brande als ik hem aan zette :lol:. Had er toen een topic over gemaakt, iets van 'Let the bums burn!'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehhh... jawel; ik heb een keer gehad dat een draad niet goed (door mijzelf) was gesoldeerd met als gevolg dat de verkeerde weerstand werd gemeten door de NTC en dat had weer als gevolg dat ik m'n reet brande als ik hem aan zette :lol:. Had er toen een topic over gemaakt, iets van 'Let the bums burn!'

Ah zo ja, nu snap ik waarom je die matjes erin wil... :B ... je wil nl. van de flammazine af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah zo ja, nu snap ik waarom je die matjes erin wil... :lol: ... je wil nl. van de flammazine af...

Ik heb ook al een keer gesoldeerd.. 3 dagen goed en weer klaar.. toen werd het zonnig en konden we lekker met het bootje spele varen:)

Nu is het al weer tegen de winter aan en heb ik het koud als ik in de Jeep stap.. dus vandaar dat de ergernis weer begon toen ik dacht oh ja die stoel verwarming werkt niet..

Ik ga voor nieuwe matjes en soldeer ze aan de bestaande bedrading althans dat is het plan en volgens mij moet het dan werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhhh... John... had ik al niet gezegd vroeger dat solderen niet de beste optie is ? De beste electrische verbinding is de mechanische verbinding.

Gewoon draadjes aan elkaar draaien en plakband eromheen en dat is veel elastischer dan een soldeerhomp...

Beweegt dan heen en weer met je kont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhhh... John... had ik al niet gezegd vroeger dat solderen niet de beste optie is ? De beste electrische verbinding is de mechanische verbinding.

Gewoon draadjes aan elkaar draaien en plakband eromheen en dat is veel elastischer dan een soldeerhomp...

Beweegt dan heen en weer met je kont.

Ja had je inderdaad verteld... maar euhhh toen ik hier in de werkplaats stond dacht ik wat zei hij hier ook al weer over..:lol: toen toch maar gesoldeerd.

Ga morgen nieuwe matjes bestellen en volgende week monteren:whistle::B

voor € 98,- kun je niet gaan lopen klote ik probeer het gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...