Spring naar bijdragen

LPG en RDW


irish xj
 Share

Recommended Posts

Hallo,

afgelopen vrijdag bij RDW geweest met mijn Noord-Iers geregistreerde Cherokee. Niet al te veel problemen:

1 LPG ingebouwd maar staat niet op (irish)kenteken omdat het niet verplicht is af te melden in Noord-Ierland.

Omdat het niet op kenteken staat wilde de keurmeester het niet op NL kenteken zetten. Deze installatie is ingebouwd in Nederland 2 jaar geleden.

2 Gewicht, auto gewogen en er komt 1740KG op de schaal. Amateuristisch om te zien dat RDW niet een hele auto kan wegen, maar dat ze asdruk wegen en dit als gewicht op het kenteken zetten. Dit kan nogal verschillen omdat de auto tijdens dit gebeuren niet volledig horizontaal staat. Maar hoe je het ook went of keert, 1740 is stukken hoger dan het boekgewicht. De benzine tank was ongeveer 1/4 vol, ongeveer 85 ltr lpg. Ik denk dat dit overeen komt met een volle tank benzine omdat lpg stukken lichter is dan benzine, zelfs in vloeibare vorm. Dan blijft alleen de lpg installatie zelf over die dan tussen 150 - 200 kg zou moeten wegen(?????????)

Gaarne opinies en suggesties....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb een Grand Cherokee grijskenteken én LPG.

Je zou zeggen omdat de boel er achter eruit is uitgetrokken voor grijskenten zoals achterbank, deur portieren, etc. etc. dat de auto wat lichter weegt. Wat eruit is getrokken weegt zéker weten méér dan wat er in is gekomen (lpg tank)....

Maar nee, op het kenteken staat 2040 kg en volgens de boeken (origineel) is het 1837 kg. Ik heb het niet zo op dir RDW gasten, idd amateurs ;):D

Groet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor onxe XJ met lpg, ingebouwd bij 1e aflevering, een kentekengewicht van 1591kg leeg en 1691kg rijklaar. Je komt dus dicht in de buurt met je 1740kg.

Volgende keer benzine tank leeg rijden en reservewiel eruit.

Als je LPg installatie in Nederland is ingebouwd kun je bij de toenmalige inbouwer de benodigde papieren opvragen ivm met kentekenaanvraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,mijn xj uit 91 op lpg heb ik staan op kenteken.

1728 kg massa rijklaar

1628 kg massa ledig voertuig

ik weet alleen niet meer hoeveel liter de lpg tank was waarmee hij is gekeurd 60 of 80 liter want daarna is er een 100 liter in gekomen en toen zei het inbouw station tegen mij dat ik mazzel had dat hij met een kleine tank is gekeurd ivm wegenbelasting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...