Spring naar bijdragen

boord computer valt uit


Recommended Posts

Ik heb deze week meer malen gehad dat wanneer ik de zj pak de tijd en data knippert.

Ik moet die dan opnieuw instellen.

voor de rest geen merkbare problemen het lijkt alleent dat hij s nachts stroomloos raakt ofzo.

Herkent iemand dit probleem of weet iemand waar ik kan beginnen met zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik wel eens gelezen heb, kunnen er wat contacten van het VIC los raken wat tot een stroing kan leiden. Als ik over een hobbel rij, wil het VIC ook wel eens helemaal uit gaan, of spontaan op de knipperende tijd/data springen. Ik heb namelijk geen enkele indicatie dat mijn accu onder zijn capaciteit zou werken.

Ik moet die VIC eens los halen en goed nalopen, het irriteerd me mateloos om elke rit die ik maak opnieuw alles weer in te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je dan dat je jeep 's morgens met kabels moet opgestart worden? (i.v.m. dat stroomloos geraken) Zelf reed ik ook een tijdje rond met een batterij die aan het einde der latijn was. Starten deed hij nog net, maar 5 minuutjes de binnenverlichting aan door een open deur was er teveel aan.

Dan maar een 100€ uit mijn zakken geschud en een nieuwe Bosch erin, veel aangenamer en meer zekerheid ivm starten.

Nu, door mijn verhaaltje zou ik nog wel vergeten wat ik wou zeggen: op het moment dat we hem met kabels moesten starten, was hij ook zijn geheugen kwijt, dus als de batterij zwak is, steek er een nieuwe in. Uitstellen zorgt voor een hoop ambetantigheid en is uitstel van executie want vroeg of laat moet er toch een nieuwe in, dat leer je als het de eerste keer vriest ;)

Is je batterij nog ok, dan kan er iets zijn dat stroom eet als je auto stilstaat. Eerste verdachten daarvoor zijn achteraf ingebouwde accesoires zoals radio, carkit, 12V-splitters,...

Dan wordt het meten en zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...