Spring naar bijdragen

sensoren


Steen13
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

Weet iemand waar deze sensoren(?) voor zijn? Ze zijn niet aangesloten en ik vraag me af of dat juist is.

Ik heb de jeep in december zo gekocht en hij liep toen wel.

Nu heb ik de body al overnieuw gespoten en al het roest weggewerkt.

Ik wil hem nu motorisch nakijken maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Allereerst maar ff alle losse draadjes en sensoren een naam geven en of ze nodig zijn of niet.

1:

2:

3:

4:

Alvast bedankt.

post-4861-12873024557761_thumb.jpg

post-4861-12873024562372_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze sensoren zijn afgekoppeld omdat de "Nutter bypass" is gedaan. D.w.z alle emmisie meuk is eraf.

Lekker eraf laten......

1: Temperatuursensor tbv verwarmingselement

2: Temperatuur ventiel tbv vacuum

3: Temperatuursensor ECM

4: O2 sensor

'K zie dat je EGR klep er ook nog op zit, kan je er ook vanaf halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EGR klep zit op je inlaatspruitstuk.

picture.php?albumid=3&pictureid=23

Dat ronde ding in het midden van de foto

De Nutter bypaas, -vernoemd naar John Nutter- zet een slecht werkend emmisie systeem buiten werking. Dit is een complex systeem, door ouderdom werkt meest een van de componenten niet goed meer. Stappenmotor, controle module en "pulse vacuum" systeem zijn gevoelig en geven nogal eens problemen. Door dit systeem af te koppelen werkt alles weer op de "ouderwetse" manier, zonder allerlei electronica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt dat ronde verroeste ding (bij mij dan) waar bij jou nog een slangetje aan zit?

Kan ik deze er gewoon afdraaien of moet er dan nog iets op?

Ik had vanavond nog pech:(, was het dashboard aan het aansluiten waarna de verlichting van de kilometerteller en de accesoires van de ventilator het niet deden. denk zelf dat het misschien geen aarde maakt (heb ik er heel erg weinig verstand van als ik dit zeg?).

Wilde de motor starten maar volgens mij is er ergens kortsluiting. Nu doet niets het meer. Voor de tijd deed de verlichting, aanjager het wel. Hoorde geknetter bij de motor. Misschien is het de startmotor?

Is er ergens een electrisch aansluitschema van de cj7. Heb zelf de rebuildersmanual van Moses Ludel maar hier staat volgens mij niet het juiste aansluitschema in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt dat ronde verroeste ding (bij mij dan) waar bij jou nog een slangetje aan zit?

Kan ik deze er gewoon afdraaien of moet er dan nog iets op?

Jup, eraf en afdichten.

Wbt kortsluiting, eerst die knetter opzoeken en verhelpen.

Schema van en 93er heb ik niet, misschien iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond de accukabels er voorzichtig opgezet en de verlichting doet het weer. Waarschijnlijk was de oorzaak van het geknetter dat ik de accukabels niet aangedraaid had. Hierdoor kon de startmotor te weinig stroom krijgen.

Schema van en 93er heb ik niet, misschien iemand anders?

Schema van cj7 uit '83 niet uit '93

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...