Steen13 Geplaatst September 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2009 Hallo jeepers, Weet iemand waar deze sensoren(?) voor zijn? Ze zijn niet aangesloten en ik vraag me af of dat juist is. Ik heb de jeep in december zo gekocht en hij liep toen wel. Nu heb ik de body al overnieuw gespoten en al het roest weggewerkt. Ik wil hem nu motorisch nakijken maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Allereerst maar ff alle losse draadjes en sensoren een naam geven en of ze nodig zijn of niet. 1: 2: 3: 4: Alvast bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Deze sensoren zijn afgekoppeld omdat de "Nutter bypass" is gedaan. D.w.z alle emmisie meuk is eraf. Lekker eraf laten...... 1: Temperatuursensor tbv verwarmingselement 2: Temperatuur ventiel tbv vacuum 3: Temperatuursensor ECM 4: O2 sensor 'K zie dat je EGR klep er ook nog op zit, kan je er ook vanaf halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steen13 Geplaatst September 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 (bewerkt) Hallo Ab, Bedankt voor de info. Betreft de EGR klep, waar zit deze/welke is dat? Wat is trouwens het doel van de "nutter bypass"? September 15, 2009 bewerkt door Steen13 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 EGR klep zit op je inlaatspruitstuk. Dat ronde ding in het midden van de foto De Nutter bypaas, -vernoemd naar John Nutter- zet een slecht werkend emmisie systeem buiten werking. Dit is een complex systeem, door ouderdom werkt meest een van de componenten niet goed meer. Stappenmotor, controle module en "pulse vacuum" systeem zijn gevoelig en geven nogal eens problemen. Door dit systeem af te koppelen werkt alles weer op de "ouderwetse" manier, zonder allerlei electronica. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steen13 Geplaatst September 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Je bedoelt dat ronde verroeste ding (bij mij dan) waar bij jou nog een slangetje aan zit? Kan ik deze er gewoon afdraaien of moet er dan nog iets op? Ik had vanavond nog pech:(, was het dashboard aan het aansluiten waarna de verlichting van de kilometerteller en de accesoires van de ventilator het niet deden. denk zelf dat het misschien geen aarde maakt (heb ik er heel erg weinig verstand van als ik dit zeg?). Wilde de motor starten maar volgens mij is er ergens kortsluiting. Nu doet niets het meer. Voor de tijd deed de verlichting, aanjager het wel. Hoorde geknetter bij de motor. Misschien is het de startmotor? Is er ergens een electrisch aansluitschema van de cj7. Heb zelf de rebuildersmanual van Moses Ludel maar hier staat volgens mij niet het juiste aansluitschema in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Je bedoelt dat ronde verroeste ding (bij mij dan) waar bij jou nog een slangetje aan zit?Kan ik deze er gewoon afdraaien of moet er dan nog iets op? Jup, eraf en afdichten. Wbt kortsluiting, eerst die knetter opzoeken en verhelpen. Schema van en 93er heb ik niet, misschien iemand anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steen13 Geplaatst September 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2009 Vanavond de accukabels er voorzichtig opgezet en de verlichting doet het weer. Waarschijnlijk was de oorzaak van het geknetter dat ik de accukabels niet aangedraaid had. Hierdoor kon de startmotor te weinig stroom krijgen. Schema van en 93er heb ik niet, misschien iemand anders? Schema van cj7 uit '83 niet uit '93 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.