Spring naar bijdragen

Steen13

Forum member
  • Aantal bijdragen

    25
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Steen13

  • Verjaardag 13/06/1971

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1983

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Steen13's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb eerst de bak geplaatst en daarna de peilbuis erop gezet. Deze heb ik verwarmd en iets bijgebogen. Deze heb ik zeker niet plat gedrukt. Hier kan het dus volgens mij niet aan liggen. Het is een nieuwe peilbuis met bijbehorende nieuwe peilstok. Het rubber heeft 2 kleine openingen waar lucht door kan ontsnappen. Dit heeft dus als nadeel dat hier de olie uitgedrukt wordt. Gisteren de peilbuis verlengd, maar dit helpt ook niets. Het kwam er bovenaan uit. De buis zat hoger dan de ontluchtingsbuis, uit de peilbuis (zonder stop) kwam wel (veel) olie, maar uit de ontluchtingsslang niet. Daarna een stop op de peilbuis gedaan en de peilstok achterin de jeep gelegd. Dit lijkt wel te werken. Hij drukt de stop er (nog) niet uit. We hebben geen idee waar het nu vandaan komt, dus ideëen blijven welkom. Groeten, Steen13
  2. Heb wat informatie ingewonnen. Het is een "open" verbinding met de binnenkant en kan dus wel degelijk, via de ontluchtingsslang met perslucht de boel doorblazen. Wel handig om dan eerst de olie af te laten omdat anders de boel via de vulbuis naar buiten komt. (misschien dat dan de keerringen en pakkingen weggedrukt kunnen worden?) Maar.... Nu heb ik dit gedaan en de opening is los. Vandaag weer een stuk gereden, maar hij blijft nog steeds lekken uit de vulbuis. Heeft iemand nog een idee? Groeten, Steen
  3. Hallo, Ik heb laatst een th400 ingebouwd in mijn cj7 van '83. (handgeschakeld vervangen) Nu blijft hij maar olie lekken. Dacht eerst aan een lekkende pakking, dus bak nagekeken en waar nodig laten reviseren. Bleek er van binnen nog als nieuw uit te zien, wel een aantal keerringen enz. vervangen. Daarna onderbebouwd maar blijft steeds lekken. Ben nu net met de auto bezig geweest. Ik had wat olie uit de bak gehaald (kleine halve liter) omdat hij bleef lekken (misschien zat ie te vol). Daarna heb ik voorzichtig geprobeerd om, via de ontluchtingsslang, te kijken of deze los is. voorzichtig een stoot lucht gegeven met de compressor. Ik zag dat er een spatje olie uit de vulpijp/peilbuis kwam. Daarna nog een paar keer voorzichtig geprobeerd, dit geeft weerstand en na een stoot lucht inblazen komt er een sissend geluid, net alsof de olie heen en/of weer loopt. Vervolgens heb ik de auto gestart en door voor en achteruit te rijden geprobeerd of er nog voldoende olie in zit. Hij deed het minder en vervolgens de trechter op de vulbuis gezet en diezelfde olie er weer in gegooid. Daarna weer hen en weer hen en weer rijden om te kijken of er voldoende in zou zitten (met de trechter nog op de vulbuis). Na even heen en weer geschommel en wat gas geven blijkt dat er veel gesputter uit de vulbuis komt en er wordt veel olie weer uitgegooid. Conclusie is dat de olie wel degelijk vanuit de peilbus de bak verlaat en dit dus iedere keer de natte onderkant veroorzaakt. Vraag: - Als ik met de compressor via de ontluchtingsslang lucht (de verkeerde kant) in de bak blaas, hoeveel weerstand moet dit dan geven en mag/kan dit? - Wat kan het probleem zijn dat alles via de vulbuis naar buiten wil? - Hoe moet ik dit oplossen? Vriendelijke groet, Steen13
  4. Hallo CJ7berend, Als je de bekabeling volgt tot onder het dashboard, zie je een stekker zitten van de ruitenwissermotor ( deze zit bij mij aan de rechterkant van de stuurolom). Daarna kun je het voorraam verwijderen. Succes.
  5. Heb inmiddels een th400 gevonden en ga deze inbouwen. Hij kan op slot..
  6. Ok, Kan ik deze overzetten naar de Dana 20? Denk zelf van niet omdat het gat iets dieper is. Volgens mij geeft hij het dan niet goed aan, omdat het versnellingsgedeelte wat dieper zit zodat de je de bout (met sensor er in) niet ver genoeg naar beneden kunt draaien. Hierdoor zal het kogeltje niet in de uitsparingen vallen. Groet, Steen
  7. Hallo Jeepers, Weet iemand waar deze stekker/sensor voor is op de tussenbak? Deze zit op de Dana 300. Past die ook op de Dana 20. Ik heb de diepte van het gat opgemeten, bij de Dana 20 is deze iets dieper. Dit zal dan waarschijnlijk inhouden dat de sensor/stekker niet werkt? Groet, Steen
  8. Hallo jeepers, Ik ben op zoek naar een TF 999 3-traps automaat incl koppelomvormer, om in te bouwen in mijn CJ7. De vorige bak (SR4) heeft het begeven. De automaten werden veel ingebouwd (schijnt) in cj en wagoneer vanaf '80. Een goede 2de keus is de TF 727. Steen13
  9. Ik ben vandaag in gesprek geweest met Jos R. Heb hier weer veel van geleerd. Hij weet idd veel over automaten e.d. Ben tot de conclusie gekomen dat de SR4 d'r onderuit gaat en dat ik een automaat ga inbouwen. Omdat er toch al gauw een 4-500 euries aan revisie zou komen voor de SR4. Heb van Jos al een aantal handige tips gekregen. nl dat ik geen stuurshifter nodig heb. Kunt ze ook los krijgen in het midden. Wat aanpassingen van de pook van de tussenbak. (verwarmen en buigen of lassen) enz. Kreeg wel het advies om een TF999 automaat in te bouwen omdat dit het beste aansluit op de bestaande motor (AMC) en tussenbak (Dana 300). Aandrijfassen moeten ingekort en verlengd worden. Kickdown hoeft niet veel te kosten, deze was zelf te maken. :)Nu ben ik dus op zoek naar een TF999 3-trapsautomaat met koppelomvormer:) Hij moet wel passen op een 6-8 cyl. AMC Heeft iemand er een liggen. Mag eventueel ook een TF727 zijn. Is iets meer werk om aan te sluiten, maar niet onmogelijk. Steen13
  10. Ik heb net de bak los gehaald. Druklager loopt niet soepel wanneer je hem met de hand wilt draaien. Zal deze dus vervangen. Ook is er een tand afgebroken op de input shaft. Deze is dus ook aan vervanging toe. Andere tanden lijken goed, ook onderin de bak ligt weinig rommel. Lagers lijken wel ok, alle kogels zitten er nog in en het draait nog soepel. Weet niet of het verstandig is om deze toch te vervangen, iemand advies? Is het verstandig om ook alle pakkingen te vervangen? Ik las laatst ergens dat wanneer je de pakkingen vervangt, dat je ze dan met iets in moest strijken/smeren, klopt dit en met wat dan? is dat iets om ze soepel en dicht te houden? Steen
  11. Dat wil dus zeggen dat er een nieuwe dynamo op moet? Of moet er dan een nieuwe spanningsregelaar op, zoja waar zit die?
  12. Hallo Jeepers, Ik heb een nieuw probleem, namelijk de dynamo. Hij is doorgemeten en het blijkt dat ie niet stuk is, hij laadt alleen niet meer bij. De garage vertelde mij dat de bekrachtiger(?) niet werkt. Hoe zit dat bij een jeep. Is er ergens een schema van hoe de dynamo moet zijn aangesloten? of is dit uit te leggen? Heb er tijdens de restauratie niets aan veranderd. Ook de voltmeter slaat niet uit. Hij had het over een accu-controlelampje, maar deze konden we niet vinden. Zit die er op?
  13. Ik heb geen idee Roy.... Ben nog geen expert:( Bij mij maakt hij het schavende geluid altijd tot en met de 3de versnelling. Ben er bij mij net achter wat bij mij waarschijnlijk de oorzaak is. Ben naar de garage geweest voor advies. hier vertelden ze mij dat het iig ook de druklager was. Kreeg ook het advies om hem verder los te maken en eventueel andere lagers te vervangen. Ga zo dadelijk aan beginnen om de bak er onderuit te halen. Alvast bedankt voor het aanbod Jasper, houdt het in mijn achterhoofd.
  14. Na enig advies te hebben ingewonnen,(o.a. via dit forum, http://www.novak-adapt.com) ben ik nu toch van plan om de versnellingsbak (het is idd een sr4) uit elkaar te halen en te kijken of hij te reviseren is. Ook om de kosten te sparen en omdat ik toch niet het terrein in ga met deze jeep zal de bak hopelijk wel voldoen. Een automaat lijkt me nu nog ff te duur vanwege de extra spullen die je dan nodig hebt. Iedereen bedankt voor de hulp en adviezen. Ga hem volgende week onder jeep vandaan halen. Zal nog wel een keer een paar foto'tjes toevoegen. Groet Steen
  15. Heb net de olie van de tussenbak af laten lopen en deze was lichtbruin en iets doorzichtig. Deze lijkt dus goed. Heb ook de vuldop van de versnellingsbak los gedraaid en hier liep een klein straaltje lichtbruin iets doorzichtige olie uit. Deze is volgens mij dus ook goed. Zal dus wel iets anders zijn zoals jullie al zeiden. Kan ik dus 2 dingen doen, kijken of ik de lager kan vervangen of zoeken naar een andere bak. "Als de versnellingsbak in de vierde versnelling still is maar niet in de andere versnellingen dan is het hoogst waarscheinlijk het lager van de input shaft Omdat er in de prise direct minder druk op het lager staat is ie in de directe versnelling stil. Een tandwiel met een of meerdere tanden er af maakt een tikkend geluid. Ik reviseer dit soort versnellingsbakken regelmatig. Als het uit een Ford is dan is er een grote kans dat het een NP435 is een hele makkelijke bak om te reviseren" Als ik hem wil reviseren (lager vervangen als dit het probleem blijkt) Hoe ga ik dan te werk en war zit deze lager? Heb je hier nog speciale gereedschappen voor nodig? Als ik ga voor een andere bak, 1 welke bak past er in en is goed? 2 Kan er ook een automaat in? 3 wat kost zoiets ongeveer en waar kan ik die krijgen? Hoop dat jullie mij iets kunnen helpen met de keuze. Groet, steen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...