Spring naar bijdragen

Maken verschillende banden de tussenbak kapot?


Recommended Posts

Op mijn Cherokee zaten 4 versleten banden General Grabber ST 2,25 (vooral de achterbanden waren er slecht aan toe).

Ik heb recentelijk 2 nieuwe achterbanden BF Goodrich AT (2,35) laten monteren. Volgens de dealer moet ik z.s.m. ook de 2 voorbanden laten vervangen door hetzelfde type als achter, anders zou de tussenbak stuk gaan. (ik ben dit ook wel van plan maar pas over 3 weken als mijn budget dit toelaat...).

Geld dit (wat de dealer zegt) alleen als je de 4wd gebruikt? Dus m.a.w. kan ik nog wel ff zonder schade te veroorzaken gewoon zo blijven doorijden (als ik op 2wd blijf rijden)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in 2wd rijdt, is er zowiezo niets aan de hand! En ook als je de "full-time" 4x4 optie hebt, kun je die gewoon gebruiken!.

De parttime 4x4 (HI + LO) mag je op de weg zowiezo niet gebruiken, en als je die nu in het zand zou gebruiken gaat je tussenbak ook niet kapot!

Er van uitgaande dat je de standaard maat banden had; 225/70-15 en nu 235/70-15 is het hoogteverschil 7mm.

Daarover hoef je je dus geen zorgen te maken... gewoon lekker rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...