Spring naar bijdragen

Gevarenlichten/Hazard lights


superpeer
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Onze Jeep wordt volgende week apk gekeurd en bedacht me gisteravond ineens dat ik m`n gevarenlichten nog niet getest heb.

Nu was uiteraard de knop onder mijn stuur niet aanwezig wat ik even opgelost heb met een schoefje...

Nu trok ik het schakelaartje uit en er gebeurde niets....ik kwam er achter dat het hazard relais niet aanwezig is.... (het gat is leeg)

Ik heb even het knipperrelais geprobeerd maar dan gebeurd er ook niks.

Kan het zijn dat ik hiervoor een andere relais nodig heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij kan je gewoon je relais van je richting aanwijzer gebruiken

om te kijken of het werkt

bij een xj teminste wel

Dan heb ik dus geprobeerd maar daar deed ie niks, ik zag net in mijn boek dattie ook los afgezekert is..

Helaas staat de auto niet hier voor deur dus weet niet of dat het is.

Er heeft in ieder geval een flinke kluns aan dat ding gesleuteld voordat ik hem kreeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Vanaf 1977 hebben alarm lichten en aparte gezekerde(smelt draad) voeding vanaf de accu.

En het is niet per definitie dat die van de knipperlichten het ook doet op de alarm lichten.(meer lichten)

Wel zou er iets moeten gebeuren, ze blijven aan, of knipperen zeer snel.

Wat je zou kunnen proberen, als je knipperlichten het wel gewoon doen is je alarm lichten aan zetten en dan je knipperlichten links of recht aan.

Als ze het dan wel doen weet je weer iets meer, en is het maar een klein stukje waar het aan kan legen.(meestaal de voeding)

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Vanaf 1977 hebben alarm lichten en aparte gezekerde(smelt draad) voeding vanaf de accu.

En het is niet per definitie dat die van de knipperlichten het ook doet op de alarm lichten.(meer lichten)

Wel zou er iets moeten gebeuren, ze blijven aan, of knipperen zeer snel.

Wat je zou kunnen proberen, als je knipperlichten het wel gewoon doen is je alarm lichten aan zetten en dan je knipperlichten links of recht aan.

Als ze het dan wel doen weet je weer iets meer, en is het maar een klein stukje waar het aan kan legen.(meestaal de voeding)

Groet Arie

Thanks! hier heb ik zeker wat aan! Ik kwam er achter dat mijn lokale automaterialen leverancier het relais op voorraad heeft dus morgen haal ik die ff en doe hem erin.

Ik zag in het boek al iets over die smeltdraad.....nu dan ding nog opzoeken aangezien het een flinke spaghetti is onder mijn dashboard <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de auto eindelijk voor de deur staan en ben gisteravond wat aan het rommelen geweest.

Ik kwam er achter dat de stekker achter mijn stuurkolom niet helemaal goed vast zat...

Ik heb het relais er nog niet inzitten (die krijg ik vandaag) en het werkt nu als volgt:

Als ik de schakelaar van mijn gevarenlicht aanzet en op mijn rem trap gaan alle knipperlichten aan (voor en achter)

Als ik het knipperlicht relais omwissel (dus het knipperlicht relais op de plek van het gevarenlicht) dan gaan als de schakelaar uit staat alleen mijn achterlichten knipperen & als de schakelaar aan staat gaan alle knipperlichten (voor en achter) knipperen incl. de lampjes op m`n dashboard...

Ik ben heel benieuwt wat er gaat gebeuren als ik het relais heb........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Het is voor mij moeilijk te beredeneren op afstand maar:

Zowel je remdraad als je gevarenlichten draad komen binnen op je gevarenlichten schakelaar.

Dit zit zo, om er voor te zorgen dat alarmlichten altijd voor remmen gaat.

(dat knipperen voor remmen gaat gebeurt in je knipper schakelaar)

Als nu de remdraad niet los gekoppeld word bij inschakelen alarmlichten(schakelaar stuk/slecht) of ze hebben de draden verkeerd aangesloten(theoretisch mogelijk, maar wel een geknoei dus schichtbaar!)

Krijg je het beeld wat je nu hebt.

Tevens heb je dan in bepaalde gevallen bij het “ook” aanwezig zijn van de alarmrelais rare effecten.(misschien de reden van het missen van dat ding)

Ik zou er eens goed naar kijken en….meten is weten!

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe... wij zijn om half 9 begonnen met het hazard probleem en waren rond 11 uur klaar.....

We hebben een nieuwe (lees: 2dehands) schakelaar geplaatst in mijn stuurkolom & de stekker weet netjes aangesloten....uitkomst...het werkt niet...

Toen hebben we alle draden uit de stekker onder mijn stuurkolom uit de huls gehaald en 1 voor 1 aangesloten....uitkomst (na veel gehannes...) werkt niet... we hebben toen het hazzard relais verwijdert... uitkomst... het werkte!!!

Doen hebben we de draden weer in de huls gedaan....uitkomst... het werkte weer niet!!

Daarna hebben we het hazard relais weer op zijn plek gedaan en toen werkte het...

Heeeeel vaag verhaal... i know.... maar ik snapte er ook niks van :B

Schiet mij maar in de feestverlichting maar het werkt dus hij is nu APK klaar en gaat volgende weer voor examen <_< Wish me/us luck!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...