Spring naar bijdragen

Failing connection binnenverlichting


Recommended Posts

Sinds een tijdje gaat mijn binnenverlichting niet meer goed uit.. Niet altijd, maar soms zomaar switch 'ie weer aan of uit, bij een hobbeltje, of gewoon als ik de bocht om ga.. er is dan ook duidelijk een klik hoorbaar maar het is moeilijk te traceren waar dit vandaan komt.. Ik kan het helaas ook niet meer zien aan mijn boardcomputer want die is er laatst mee gestopt.

Overdag is het allemaal niet zo erg, maar savonds rijden met de binnenverlichting op stand Disco is niet heel ideaal.. plus dat ik mijn accu er telksens af moet halen om ervoor te zorgen dat die 'm niet leeg trekt! Het lijkt mij dat er ergens gewoon een koppeling niet goed zit, of smerig is... maar ik heb het, ook met de manual erbij, niet kunnen vinden... :blink:

Soms als ik de auto op slot doe gaat ie gewoon op alarm, dan gaat het rode lampje in m'n dashboard branden, maar dan spontaan, soms zelfs na een paar uur, switch de binnenverlichting weer aan en gaat ook m'n alarm af... Heel raar en heel onregelmatig allemaal... ;)

Weet iemand waar dit elektrische gebeuren van de binnenverlichting hoort te zitten. BJ is 1996!

Groeten Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt heel erg als een kofferklep-sensor die denkt dat de klep opengaat/staat. Zoek maar eens op het forum. Ik heb er ook een tijdje last van gehad, vooral op drempels. Op de boordcomputer verschijnt dan bijv. 'liftgate open' en de binnenverlichting gaat aan.

Je kunt het eens testen door de auto op contact te zetten en erbuiten gaan staan en aan de kofferklep trekken en duwen.

Ik heb het uiteindelijk verholpen door de rubber bumpstops op mijn klep te vervangen (waren versleten) en de klep af te stellen.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar dit is snel te testen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overdag is het allemaal niet zo erg, maar savonds rijden met de binnenverlichting op stand Disco is niet heel ideaal.. plus dat ik mijn accu er telksens af moet halen om ervoor te zorgen dat die 'm niet leeg trekt!

Geen echte oplossing, maar als het goed is zit er op de knipperlicht hendel een schakelaartje waarmee je de dashboardverlichting kunt dimmen. Als je deze helemaal naar beneden draait, bij Off, zal de binnenverlichting niet meer branden, ook niet als er een deur open staat. Weet dit niet zeker bij de ZJ, maar bij de KJ en een paar Chryslers is dit ook zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reply, maar was gelukkig al van deze knop op de hoogte!!:P

Bij de ZJ (uit 1996 iig) is dit een schuifje en zit die vlak naast de verlichtings knop op het dashboard.. heb dit inderdaad ook geprobeerd maar helaas over-ruled de binnenverlichting dit op de een of andere manier... het zelfde geldt voor de achterkleplamp, waarmee je de binnenverlichting uit kan schakelen als die lang open staat...

Ik heb trouwens net even het een en ander gechecked maar het lijkt er nu op dat mijn passagiers deur (rechtsvoor dus :bye1:) de oorzaak is, toevallig ook de deur waarbij mijn centrale vergrendeling niet werkt..

Schakellingen even los gehad en weer vast gezet maar probleem nog niet verholpen helaas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...