Spring naar bijdragen

VIC knipperen wielen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een GC ZJ uit 96.

Gister en vanochtend is het mij opgevallen dat tijdens het rijden alle 4 wielen knipperen op VIC (display). Het knippert niet regelmatig maar ik heb het idee dat het gebeurd als ik over een hobbel rij. Nomaal zijn bij mij alle 4 wielen gevuld (groen) als ik start. Heeft iemand een idee wat dit betekend? Ik heb ik het boekje gekeken en kon daar niets over vinden.

Vorige week heb ik wel mijn banden bijgevuld naar 2,5 bar. Ik heb gelezen dat het eigenlijk 2,3 bar moet zijn. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een GC ZJ uit 96.

Gister en vanochtend is het mij opgevallen dat tijdens het rijden alle 4 wielen knipperen op VIC (display). Het knippert niet regelmatig maar ik heb het idee dat het gebeurd als ik over een hobbel rij. Nomaal zijn bij mij alle 4 wielen gevuld (groen) als ik start. Heeft iemand een idee wat dit betekend? Ik heb ik het boekje gekeken en kon daar niets over vinden.

Vorige week heb ik wel mijn banden bijgevuld naar 2,5 bar. Ik heb gelezen dat het eigenlijk 2,3 bar moet zijn. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Heeft volgens mij niets met de banden spanning te maken. Wanneer je van 4h naar vrij, naar 4l schakeld zie je de wielen wel/niet/wel groen gevuld. Het heeft dus te maken met je tussenbak. Er zit een sensor die kijkt hoe je geschakeld bent. Ik heb een soort gelijke storing: ik krijg een melding/piep van "Service 4WD Switch". Dat is die sensor. Dan zijn op eens ook de wielen niet groen gevuld.

Ik zou eens die stekker en sensor loshalen en reiningen. Als je links onder de auto de kijkt op je tussenbak, dan zie je aan de kant van de automaat, boven op een stekkertje. Dat stekkertje zit op die sensor. Die sensor zit volgens mij met een grote moer (M24?) in je tussenbak geschroefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een tip

Toen ik bij mijn Jeep het vic paneeltje doorgesoldeerd had en hem weer terug plaatse knipperde ook alle 4 de wielen op het displaytje echter maar heel even en sinds de vic reperatie geen rare meldingen of bliepjes mee...

Mischien heb je ook wel versleten slechte solderingen in je flat cabeltje in je vic dan blijf je je rot zoeken....

mischien eens je vic eruit trekken en maken.... half uurtje werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...