Spring naar bijdragen

OVERBRENGINGS VERHOUDING


jobevibe
 Share

Recommended Posts

GEWOON EVEN BENIEUWD,

ZELF RIJ IK EEN CJ7 UIT 79 MET EEN 4.2 MOTOR OP EEN T176 3 BAK. MET DE STANDAARD DANA 20 ASSEN ALLEEN VIND IK DE OVERBRENGING TE GROOT.( 33ER BANDEN)

MIJN VRAAG :

WAT DOET MEN IN DE PRAKTIJK?

-ANDERE BAK ZOEKEN

-ANDER TYPE ASSEN ERONDER

-IN DE DIFF DE TANDWIELEN WISSELEN? ( DURE GRAP BIJ B&S )

OF GEWOON ALLES GOED AFSTELLEN EN GEWOON DOORRIJDEN

LAAT EENS HOREN WIE OOK MET DE 176 BAK RONDRIJD

GROETEN,

ERWIN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de praktijk zet men een andere R&P! ( tandwielen in het differentieel dus...)

Overigens is de T176 een 4 versnellingsbak! De T150 is de driebak, en die zat ook in '79 CJ's!

Andere bak zou niet slim zijn, ten eerste is de T150 een beresterke (en korte) bak, ten tweede omdat de overbrenging in de hoogste versnelling bij alle bakken 1:1 is en het toerental dus niets veranderd! Bovendien is een andere bak altijd langer, waardoor je veel moet aanpasen aan aandrijfassen, crossmember en bediening van de bakken!

Ander type assen kan ook, maar ook daarvan moet dan de R&P aangepast zijn...Volgens mijn info zit er bij een 4.2 normaal gesproken een verhouding 3.07:1 in de as. Voor 33" zou je eigenlijk naar 3.73:1 of hoger moeten gaan....

Doorrijden is natuurlijk de goedkoopste optie, maar zorg er wel voor dat de motor minstens 1500 toeren maakt nadat je hebt doorgeschakeld! Onder de 1500 toeren loopt hij belast niet mooi rond, en komen er grote krachten op diverse onderdelen in de motor te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...