Spring naar bijdragen

banden


Recommended Posts

klopt ik ben er nog niet helemaal uit.het probleem is dat er voor 2 nog hele goede opliggen die zijn 225 breed.ik zie alleen maar komplete setjes van 4 banden te koop.ja ik kan natuurlijk die 2 goede verkopen das waar en ik denk dat ik dat ook maar ga doen.jullie zullen wel denken weat een zeikerd haha.maar kunnen er bijvoorbeeld ook 225-45-16 onder?ze zijn lager dat weet ik maar ik ga nooit het terein in alleen maar verharde wegen (veel snelweg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 nog hele goede opliggen die zijn 225 breed. maar kunnen er bijvoorbeeld ook 225-45-16 onder

die er nu opliggen zijn denk ik 225/70/16???

Is dan een heel verschil hoor: de 225/70 hebben een wanghoogte van 157,5 mm en die van 225/45/16 een wanghoogte van 101,25mm

Kleiner kan wel maar vind je dat zelf mooi en is een set van 4 gebruikte banden veel goedkoper dan 2 nieuwe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

strak aan '70' vasthouden heeft ook niet zoveel zin. Die '70' is een percentage en houdt in dat de wanghoogte van de band 70% is van de breedte van de band. Als je dus een bredere band monteert kan je een wat lagere wang kiezen, e.e.a. natuurlijk wel binnen bepaalde marges.

Het heeft soms ook wel zin om te zien of er niet een wat meer gangbare bandenmaat in de buurt van jouw maat zit, kan soms behoorlijk in prijs schelen. Voorbeeld: ik had een Alfa Spider met standaardmaat 205/50/16. Blijkt een niet al te veel voorkomende maat te zijn maar 205/55/16 is zo'n beetje de meest voorkomende maat en die paste ook zonder problemen. Dat scheelde dus bij autobandenmarkt.nl €30,- per band (met bijkomend voordeel dat de snelheidsmeter precies klopte).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien moet je eerst eens bedenken wat je nu eigenlijk wil, die set heeft (nog) hogere wangen dan dat je al had en daar wilde je juist vanaf toch? Of het duur is voor de set of niet hangt er maar net vanaf wat het is.

bewerkt door R-W
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...