Spring naar bijdragen

Raar probleem SJ


Frank_Sj
 Share

Recommended Posts

Mogguh mannen,

Omdat de transferbak een beetje olie lekte heb ik die gedemonteerd, keerringen vervangen en van nieuw pakking en olie ( ja, die dure van B&S ) voorzien. Op aanraden van Jan 10 minuten rondjes gedraaid om de nieuwe olie overal te laten smeren .. Vanaf dat moment heb ik een probleem met de auto :

Als ik met een trailer met 1200 kg erop lang rij, alles serieus warm is en ik draai een rotonde op ( meer dan de helft van de stuuruitslag ), komt er een kloink in de aandrijflijn die klinkt alsof de assen in stukken breken ; echt heeel hard en lelijk. Hoe meer ik stuur, hoe verschrikkelijker het geluid ; De kloink heeft ongeveer dezelfde frequentie als de omwenteling van een steekas ...

Als ik geen trailer achter de auto heb is er ( bijna ) niets aan de hand. ( ik hoor 'm wel wat schrapen in de uiterste stuuruitslag maar dat heeft ie altijd gedaan )

Als ik de trailer erachter heb en alles is nog niet heet ( dus zeg het eerste half uur ) is er ook niets aan de hand.

Als alles heet is en ik rijd rechtdoor of stuur een flauwe bocht ( minder dan de helft van de stuuruitslafg ) is er niets aan de hand.

Ik heb de ketting van de transferbak al vervangen ; niets te zien van slijpsel of andere narigheid. Het in en uitschakelen van de 'Emergency Drive', dus het locken werkt goed ( vacuum leidingen zijn ok en je hoort 'm inschakelen en het lichtje op het dash gaat branden ) Alle kruisjes geinspecteerd en bij twijfel vervangen.

Voordiff losgehad ; niets aan te zien ; geen slijpsel

Achterdiff geïnspecteerd ; niets aan te zien ; geen slijpsel

Ik vermoed dat het de visco in de transferbak is, maar ik weet het niet zeker ....

Wat denken jullie ? Hoe nu verder ?

Dank voor het meedenken ...

Groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab,

Ja, een SJ kan niet anders dan fulltime 4x4 ( uitgezonderd de vrijloopnaven die ik overigens niet heb )

De beste optie lijkt mij om een transferbak te wisselen en dan te kijken of het geluid weg is ; maar wie o wie heeft er een transferbak te leen met optie op koop ?

Groet, Frank

bewerkt door Frank_Sj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...